Messenummeret er ute!

PUBLISERT: 23 januar 2023
OPPDATERT: 23 januar
Sign & Print nr 234 er på vei ut til våre abonnenter i disse dager.

Vår store messespesial er på vei til våre abonnenter. Foruten informasjon om messen og utstillerne der, og oversikt over messehallen, finner du nyheter og reportasjer.

Ja vi har vært ute på noen besøk hos bedriftene. Blant annet har vi en reportasje fra det nye hustrykkeriet til Tine Meierier, fra storformattrykkeriet Megaprint og vi har sett Andvord Grafisk satse på boktrykk. I tillegg finner du også de siste nyhetene fra bransjen.

Artiklene viser også noe annet, og kanskje mer interessant, de viser hvor bransjen er på vei. Etter de tøffe årene bak oss har bedrifter blitt veldig flinke til å tilpasse seg de rådende omstendighetene. Ut av kriser fødes de mest innovative ideene – og i denne bransjen er det nok av gode ideer.

Ønsker du å abonnere på bladene våre? Ta kontakt på epost: prenumeration@agi.se eller ring +46 707 90 32 99.

Til slutt vil vi beklage at det er feil tekst som står på trykk i bladet i vårt intervju med Eivind Karfjell i Ricoh, du finner den korrekte teksten her

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324