Hemmelighetsfulle om ny satsing

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 30 januar 2023
OPPDATERT: 30 januar
Signcoms Robert Nyblom og Simon Nyman holder kortene tett til brystet.

Signcom kommer til Sign, Print & Promotion med en nyhet – hva det er? Det avsløres først på messen.
– Det er Top Secret enn så lenge, sier Simon Nyman som er ansvarlig for forretningsområdet maskinvare.

Signcom er en helhetsleverandør for varer til den grafiske bransjen.

– Så vi selger både storformatprintere og tilhørende materialer i alle dets former. Det kan være material på rull, ark eller til skiltmakere, forklarer administrerende direktør Robert Nyblom.

Signcom Norge eies av det svenske firmaet Signcom. De to selskapene har flere ganger stilt ut på Sign&Prints messer rundt om i Skandinavia.

– Vi har stilt ut på messen nesten hvert år tidligere. Det er en måte for oss å sikre at vi får møte markedet og holde oss oppdatert på hvor det går. Og så kan vi vise markedet hvor vi skal, sier Robert Nyblom.

Hemmelighetsstemplet til det siste

De skal selvfølgelig også stille ut i år, men på denne messen blir det noen endringer i forhold til tidligere. Signcom endrer for tiden sin strategiske retning – men hva det er, vet vi ikke nøyaktig ennå.

– Det er Top Secret så langt, sier Simon Nyman.

Han sier det med et glimt i øyet og de ler begge to, så forklarer de:

– Du kan rett og slett komme innom standen vår på messen og se hva det er. Det blir veldig annerledes sammenlignet med tidligere, sier Robert Nyblom og fortsetter:

– Vi har alltid sett likt ut på messen i Norge, det er på tide å riste litt opp.

Mer enn som så finner vi ikke ut akkurat nå.

Mot en fremtid innen laser

Det er imidlertid litt andre nyheter de kan røpe angående hva som vil skje på Signcom 2023. Selskapet, som er en del av Igepa Group, vil satse litt mer på deres merkevarer.

– Vi vil ha økt fokus på Igepas egne merkevarer for storformatmateriale. Det blir Masterjet, Masterguard og Mastertape, sier Robert Nyblom.

Og så har de en nyhet når det kommer til graveringsmaskiner.

– Vi selger lasergraveringsmaskiner, der har vi et merke som heter Lotus. De lanserte nylig en helt ny teknologi kalt UV-laser som er ekstremt spennende, sier Simon Nyman og fortsetter:

– Det som er spesielt med den er at den har lav varme, ekstremt høy oppløsning og graveringsresultatet er veldig hvitt. Så det er optimalt for glassgravering.

Det er foreløpig ikke sikkert om den nye Lotus-maskinen vil stå på standen på messen, men ønsker du mer informasjon om den vil det være flere eksperter på stedet.

– Vi ønsker fremfor alt å få våre storformatkunder til å oppdage lasersegmentet fordi vi ser på det som et naturlig supplement til deres virksomhet, avslutter Robert Nyblom.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324