Å møtes og ha samtaler med kunder sto i fokus hos Antalis. Og besøkene haglet tett, muligens den beste messen noensinne, ifølge Christer Bratz salgsdirektør for visuell kommunikasjon hos Antalis Norge.
Antalis har et stort utvalg av materialer og er også Norges største distributør av HPs portefølje av lateksskrivere. Men i stedet for å demonstrere maskiner live på stedet på utstillingen, var hovedmålet å møte kundene og snakke om hvordan Antalis kan hjelpe med alt de har i sitt tjenestetilbud. Målet var å få besøkende til å sette seg ned for en dypere samtale over popcorn, søtsaker og kaffe.
– Vårt fokus på messen denne gangen har vært å skape en møteplass for kundene og snakke med dem om vårt samarbeid og hvilke muligheter vi kan skape sammen.
– Vi ønsker å få samtalen vekk fra selve produktet. Selv om vi også her kan vise produkter, handler det til syvende og sist om hvordan vi sammen kan skape et bedre samarbeid med kundene.
”Mer enn bare produktleverandør”
Han forteller at de mer dyptgående demoene av utvalget av maskiner og materialer er noe som kan finne sted på senere tidspunkt på roadshows og i Antalis egne demo-lokaler.
– Vi selger service, rådgivning og har mye kunnskap om hvordan vi kan hjelpe kundene. Antalis er så mye mer enn bare en produktleverandør, sier han og legger til at det handler om hvordan kundene kan øke produktiviteten og bli flinkere til å snakke med sluttkundene sine.
– Vi har lært fra tidligere messer at det kundene setter mest pris på er at vi får møte hverandre. Det sier alle – Sign, Print & Promotions største verdi er selve møteplassen, sier han idet den første messedagen begynner å nærme seg slutten.
”Vi er veldig fornøyde”
Og hvilken karakter setter du da på messen som møtested?
– Vi har stilt ut på messen så lenge den har eksistert og jeg kan si at det aldri har vært flere besøkende hos oss enn det har vært denne gangen. Så vi er veldig fornøyd med oppslutningen.