Messehandel: Solgt torsdag – i produksjon fredag

PUBLISERT: 15 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars
Chris McCall fra Vivid og Henriette Larsen fra Printech med Velotaper i forgrunnen.

Det var premiere for Printech på Sign, Print & Promotion og ifølge selskapet var det mange som var nysgjerrige på deres automatiske skjærebord – såpass at det ble en handel.

– Det gikk så fint i Danmark så vi valgte å også komme hit, sier Henriette Larsen fra Printech.

Hun har positive følelser under messens siste dag og forteller at det har vært stor interesse for skjærebordet Vivid Veloblade Volta+, som Printech er forhandler av.

Det er et automatisk skjærebord som kan utføre skjæring, rilling og kisscut i en enkelt omgang. Gjennom Velotaper-enheten er det også mulig å påføre tape automatisk, også dette under samme arbeidsomgang.

– Det gjør den ganske unik på markedet, sier Henriette Larsen.

Henriette Larsen viser en ferdig skåret eske med påført limbånd.
Direkte fra messen til trykkeriet

Hun forteller at det har vært flere interessenter og senere torsdag gikk det igjennom en handel. Printechs første Veloblade er nå solgt i Norge.

– Maskinen ble levert torsdag kveld etter messen og kjørte produksjon i løpet av fredagen, sier Henriette Larsen i en epost.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324