Messehandel: Solgt torsdag – i produksjon fredag

PUBLISERT: 15 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars
Chris McCall fra Vivid og Henriette Larsen fra Printech med Velotaper i forgrunnen.

Det var premiere for Printech på Sign, Print & Promotion og ifølge selskapet var det mange som var nysgjerrige på deres automatiske skjærebord – såpass at det ble en handel.

– Det gikk så fint i Danmark så vi valgte å også komme hit, sier Henriette Larsen fra Printech.

Hun har positive følelser under messens siste dag og forteller at det har vært stor interesse for skjærebordet Vivid Veloblade Volta+, som Printech er forhandler av.

Det er et automatisk skjærebord som kan utføre skjæring, rilling og kisscut i en enkelt omgang. Gjennom Velotaper-enheten er det også mulig å påføre tape automatisk, også dette under samme arbeidsomgang.

– Det gjør den ganske unik på markedet, sier Henriette Larsen.

Henriette Larsen viser en ferdig skåret eske med påført limbånd.
Direkte fra messen til trykkeriet

Hun forteller at det har vært flere interessenter og senere torsdag gikk det igjennom en handel. Printechs første Veloblade er nå solgt i Norge.

– Maskinen ble levert torsdag kveld etter messen og kjørte produksjon i løpet av fredagen, sier Henriette Larsen i en epost.

Les videre

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2