Stadig flere tilbyr kurs i foliering som et tillegg til de produktene de selger. Og kursene er ofte populære. I vår starter Spandex kurs i både foliering av biler og interiør.
I starten av Sign, Print & Promotion var bilen svart, til slutt hadde den endret farge til oransje. I løpet av messens to dager har den altså blidt kledt inn i en folie fra et av Spandex sine hovedmerker, Orafol.
– Vi starter opp Spandex Acadamy neste uke, så det er litt for å vise hva det kan innebære, sier Trude Vaborg Gudbrandsen, daglig leder for Spandex Norge.
Har dere mange påmeldte?
– Ja, absolutt!
Det å tilby kurs har blitt stadig mer populært i løpet av de siste årene. Og det er ikke rart, det å lære kundene hvordan materialene anvendes på beste måte er en god måte til å gi dem forutsetninger for å utvikle sitt arbeid og komme med nye ideer.
– Vi starter litt forsiktig med et nybegynnerkurs i bilfoliering, siden kommer det til å bli fortsettelseskurs.
Satser også på interiør
De vanligste kursene er nettopp for biler men i vår kommer Spandex også til å tilby et kurs i interiørfoliering
– Det er de to satsingene vi har på det området, sier Trude Vaborg Gudbrandsen.
Folk som besøker dere på messen, hva er de interesserte i?
– Det er en veldig blanding, det er mange som er interesserte nettopp i Orafol og mange av våre eksisterende kunder som vil høre hva som er nytt. Og så faktisk mange som er interesserte i PVC-fritt.
Men hun forteller at det også er interesse for vindusfilm og interiørfolier samt maskinvarer. Med seg til messen har de maskiner fra Summa, Roland og HP.
– Jeg snakket nettopp med Tore som er ansvarlig for maskinene, han hadde en haug med leads.