Dette syntes de besøkende om messen: ”Trodde vi bare skulle være her i to timer”

Foto: Karin Karltun
PUBLISERT: 24 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

En messe er ingenting uten dens besøkende, Sign&Print tok en prat med noen av dem som tok seg til Sign, print & Promotion et par solfylte dager i begynnelsen av februar.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest, et skilt- og dekorbyrå.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest hadde tatt seg fra Stord på Vestlandet til Oslo for å spandere to dager på Sign, Print & Promotion-messen. De var på jakt etter inspirasjon og å lære seg litt nytt.

– Det er veldig inspirerende å se hvordan de folierer, man lærer seg nye teknikker og sånt, sier Charlotte Solberg.

 Er det noe spesielt dere er på jakt etter?

– Kanskje nettopp noe innen foliering, sier Elisabeth Matre.

Susan Uthuus og Ivan Stojkovic synes det har vært en spennende messe.

Ivan Stojkovic og Susan Uthuus kom ikke så langveis fra. De jobber hos Tidløs design i Oslo og vier seg til grafisk printing og montering.

– Vi er her for å se på litt forskjellige ting og nye materialer, sier Susan Uthuus.

De var ikke ute etter noe spesielt, men ser på messen som en mulighet til å se hva som er nytt.

– Vi kjenner noen av de som er her fra før, så det er også gøy!

– Jeg liker messen, jeg er interessert i design, så det er spennende å se noe nytt, sier Ivan Stojkovic.

Osvald Egeland og Andreas Mølland skulle ikke investere i noe på messen, men kanskje senere.

Fra Kristiansand kom Andreas Mølland fra Logomotivet og Osvald Egeland fra Logo. To forskjellige selskaper, men som har et nært samarbeid.

– Vi vil oppdatere oss litt, studere litt for å se hva som skjer, sier Andreas Mölland.

Har dere lykkes med det?

– Ja, absolutt, jeg trodde at vi bare skulle være her i to timer men vi er her ennå.

Les videre

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Gnistrende presisjon med iEchos nye laserstans

IEcho hadde med seg en rekke skjæremaskiner til Fespa. Den som kanskje fanget de besøkendes interesse mest var laserskjæremaskinen LCT350, som i gnistrende fei skar ut etiketter.
laserstans2

Automatisert og tilkoblet – Horizon på Drupa 2024

Horizon planlegger å ha en sterk tilstedeværelse på Drupa 2024. Med en stand på mer enn 1600 m² vil fokus være på helautomatiserte systemer og start-til-slutt arbeidsflyt.
Horizon-drupa

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik