Dette syntes de besøkende om messen: ”Trodde vi bare skulle være her i to timer”

Foto: Karin Karltun
PUBLISERT: 24 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

En messe er ingenting uten dens besøkende, Sign&Print tok en prat med noen av dem som tok seg til Sign, print & Promotion et par solfylte dager i begynnelsen av februar.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest, et skilt- og dekorbyrå.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest hadde tatt seg fra Stord på Vestlandet til Oslo for å spandere to dager på Sign, Print & Promotion-messen. De var på jakt etter inspirasjon og å lære seg litt nytt.

– Det er veldig inspirerende å se hvordan de folierer, man lærer seg nye teknikker og sånt, sier Charlotte Solberg.

 Er det noe spesielt dere er på jakt etter?

– Kanskje nettopp noe innen foliering, sier Elisabeth Matre.

Susan Uthuus og Ivan Stojkovic synes det har vært en spennende messe.

Ivan Stojkovic og Susan Uthuus kom ikke så langveis fra. De jobber hos Tidløs design i Oslo og vier seg til grafisk printing og montering.

– Vi er her for å se på litt forskjellige ting og nye materialer, sier Susan Uthuus.

De var ikke ute etter noe spesielt, men ser på messen som en mulighet til å se hva som er nytt.

– Vi kjenner noen av de som er her fra før, så det er også gøy!

– Jeg liker messen, jeg er interessert i design, så det er spennende å se noe nytt, sier Ivan Stojkovic.

Osvald Egeland og Andreas Mølland skulle ikke investere i noe på messen, men kanskje senere.

Fra Kristiansand kom Andreas Mølland fra Logomotivet og Osvald Egeland fra Logo. To forskjellige selskaper, men som har et nært samarbeid.

– Vi vil oppdatere oss litt, studere litt for å se hva som skjer, sier Andreas Mölland.

Har dere lykkes med det?

– Ja, absolutt, jeg trodde at vi bare skulle være her i to timer men vi er her ennå.

Les videre

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Siste nytt

Kreative idéer viktigere enn maskiner for pigg 125-åring

DataTrykk i Stavanger har en historie helt tilbake til 1899. I mange år var det et tradisjonelt trykkeri, men for åtte år siden kastet de ut offsetpressene og staket ut en helt ny retning for familiebedriften.
Hilde Lars 1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Det blåser rundt Canons nye tilvalg for planskriver

Kunder med gjeldende Canon Arizona 1300-serie med FLOW-teknologi kan oppgradere UV-planskriveren til den nyeste FLXflow-teknologiversjonen, inkludert de valgfrie ekstrafunksjonene "Float" og "Instant Switch".
Arizona-1300-FLXflow_Hero1