Dette syntes de besøkende om messen: ”Trodde vi bare skulle være her i to timer”

Foto: Karin Karltun
PUBLISERT: 24 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

En messe er ingenting uten dens besøkende, Sign&Print tok en prat med noen av dem som tok seg til Sign, print & Promotion et par solfylte dager i begynnelsen av februar.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest, et skilt- og dekorbyrå.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest hadde tatt seg fra Stord på Vestlandet til Oslo for å spandere to dager på Sign, Print & Promotion-messen. De var på jakt etter inspirasjon og å lære seg litt nytt.

– Det er veldig inspirerende å se hvordan de folierer, man lærer seg nye teknikker og sånt, sier Charlotte Solberg.

 Er det noe spesielt dere er på jakt etter?

– Kanskje nettopp noe innen foliering, sier Elisabeth Matre.

Susan Uthuus og Ivan Stojkovic synes det har vært en spennende messe.

Ivan Stojkovic og Susan Uthuus kom ikke så langveis fra. De jobber hos Tidløs design i Oslo og vier seg til grafisk printing og montering.

– Vi er her for å se på litt forskjellige ting og nye materialer, sier Susan Uthuus.

De var ikke ute etter noe spesielt, men ser på messen som en mulighet til å se hva som er nytt.

– Vi kjenner noen av de som er her fra før, så det er også gøy!

– Jeg liker messen, jeg er interessert i design, så det er spennende å se noe nytt, sier Ivan Stojkovic.

Osvald Egeland og Andreas Mølland skulle ikke investere i noe på messen, men kanskje senere.

Fra Kristiansand kom Andreas Mølland fra Logomotivet og Osvald Egeland fra Logo. To forskjellige selskaper, men som har et nært samarbeid.

– Vi vil oppdatere oss litt, studere litt for å se hva som skjer, sier Andreas Mölland.

Har dere lykkes med det?

– Ja, absolutt, jeg trodde at vi bare skulle være her i to timer men vi er her ennå.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade