Svensk produktmediafirma satser i Norge

PUBLISERT: 29 mars 2023
OPPDATERT: 31 mars
«Så snart vi har rett person på plass er tanken å åpne et kontor i Oslo», sier Tomas Olsson på Wackes (til venstre). Foto: Wackes

Wackes har satt seg som mål å bli ledende i Norden innen merkeprodukter og merchandise. Nå gjør selskapet en satsing i Norge og planlegger i løpet av kort tid å åpne et kontor i Oslo.

Wackes har sitt hovedkontor i vestsvenske Borås og slo seg ved årsskiftet sammen med et annet svensk firma innen produktmedia, Olsson & Co. De to selskapene har begge tidligere vært virksomme i Norge og nå som de har blitt ett gjør de nok et støt på det norske markedet. Det pågår nå en rekruttering av ansvarlig for Wackes i Norge, som skal bygge opp en organisasjon från grunnen av.

 

– Så snart vi har rett person på plass er tanken å åpne et kontor i Oslo. Det har ingen hast, men vi skal opp og treffe noen personer til uken, sier Tomas Olsson, viseadministrerende direktør for Wackes.

Hvorfor er det interessant for dere å gå inn på det norske markedet?

– Norge er det landet i verden som kjøper flest produktmedier per innbygger. Vi samarbeider med flere nordiske og europeiske kunder, derfor ønsker vi også å være tilstede i Norge. I tillegg er det litt spesielt å gjøre forretninger med et land som ikke er med i EU, og da gjør det det lettere å ha kontor på stedet, sier Tomas Olsson.

Wackes er allerede til stede i Finland og fire steder i Sverige. Forretningene i Danmark administreres fra Malmøkontoret.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong