Agfa Offset Solutions endrer navn til ECO3

Foto: Søren Winsløw
PUBLISERT: 12 april 2023
OPPDATERT: 12 april
På slutten av fjoråret ble salget av Agfa Offset Solutions annonsert. Nå har de kommet opp med et nytt navn. Foto: Søren Winsløw

I desember kunne vi melde at Agfas offsetavdeling var solgt til kapitalfondet Aurelius Group og at Agfa-navnet ville bli endret. Nå er det annonsert at Agfa Offset Solutions fortsetter under ECO3-merket. Produktene beholder sine kjente navn.

ECO3 vil være til stede på tvers av alle stadier av prepress verdikjeden, og tilby en portefølje av offsetplater, grafisk film, utstyr og tjenester, samt programvare og kjemikalier. Under det nye eierskapet vil ECO3 ha samme organisasjonsstruktur samt salgs- og serviceteam.

Frederik Dehing, global salgssjef, sier:
– Selv om merkevaren, logoen og fargene våre endres, vil ingenting endre seg for kundene våre. De kan fortsette å stole på sin pålitelige account manager og servicetekniker, på vår innovative produktportefølje og på den høyeste verdien av produkter og tjenester. Derfor er slagordet vårt: You Print. We care.

Med direkte salgs- og serviceorganisasjoner i mer enn 30 land, med produksjonskapasitet i Europa, Amerika og Asia, og med sterk støtte fra Aurelius, er ECO3 forpliktet til å drive eksisterende og nye forretningsinitiativer fremover på en bærekraftig måte, skriver de i en pressemelding.

Global sjef for teknologi og markedsføring, Joan Vermeersch uttaler:

– ECO3 oppsummerer perfekt hva vi står for: vi er forpliktet til kontinuerlig innovasjon innen produkter og tjenester og fokuserer på tre ganger ECO: Økologi, økonomi og ekstra bekvemmelighet – eller ECO3. Logoens dynamiske uttrykk viser selskapets smidighet fremover, der de nye bedriftsfargene – CMYK – er en hyllest til vår bransje. Det nye merket vil gradvis fases inn.

ECO3s nye logo og slagord.

Les videre

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik