Lansering av printer og åpen dag hos Sign Production på Årnes

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 17 april 2023
OPPDATERT: 17 april
Norge er først ute med installasjon av den nye Colorado 5-serien til Canon. Pressebilde.

Canon har kunngjort at Sign Production på Årnes er den første virksomheten i verden som har fått installert det de kaller «den revolusjonerende» nye Colorado M-serien. I den forbindelse inviteres det til «åpen dag» hos bedriften 19. og 20. april 2023 fra kl 09-16.

Canons nye Colorado M-serie modulære storformatprintere tilbyr det Canon kaller enestående muligheter, inkludert muligheten til å skrive ut med hvitt blekk.

For å markere denne milepælen og gi kunder og bransjen muligheten til å se den banebrytende teknologien i aksjon, vil Canon i samarbeid med Sign Production arrangere åpent hus både onsdag 19. og torsdag 20. april 2023 i firmaets lokaler på Årnes. Under arrangementet vil deltakerne få en grundig innføring i printerens funksjonalitet og mulighetene som Colorado M-serien tilbyr, heter det i en pressemelding fra Canon.

Nils Petter Haug og Johan Sikkerbøl fra Canon kjører den avsluttende kalibreringen av skriveren. Foto: Canon

«Den nye Canon Colorado M-serien er designet for å levere imponerende ytelse og fleksibilitet, samtidig som den gir kundene en kostnadseffektiv løsning for deres printbehov. Dens modulære design gjør det enkelt å tilpasse funksjonaliteten til de spesifikke behovene til hver kunde og jobb, mens den unike evnen til å skrive ut med hvitt blekk åpner for nye og spennende kreative muligheter,» står det å lese.

Mads Erlandsen fra sign production har kjørt ut det første printet med hvitt på den nye Colorado M5W. Foto: Canon

Med denne installasjonen av Colorado M-serien fortsetter sign production å være en pioner innenfor skilt- og printproduksjon, og bekrefter sin posisjon som en ledende aktør i bransjen, mener Canon som er glade for å støtte sign production i deres vekst og innovasjon, og ser frem til å fortsette å levere førsteklasses teknologi og løsninger for deres behov.

Om Sign Production

Norske sign text as ble etablert i Oslo i 1985 av blant andre eieren av sign text as i Danmark, som startet opp i 1979. I 1987 flyttet selskapet til Årnes.

I 1999 ble sign text solgt til daværende daglig leder Jan Gunnar Fjeldberg. Inn på eiersiden kom også danske sign service as, som ble etablert 1992 med utspring i danske sign text. I 2007 ble Jan Gunnar Fjeldberg 100 % eier av selskapet, og i 2015 kom Thomas Fjeldberg inn som 50 %eier.

Fra januar 2017 ble produksjonsvirksomheten i sign text skilt ut i et selvstendig produksjonsselskap under navnet sign production as. Begge selskapene eies og drives av Thomas Fjeldberg og Jan Gunnar Fjeldberg som familiedrevne selskaper, og de er som eiere aktivt med i alle sider ved driften.

Les videre

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik