Andvord Grafisk skifter navn

PUBLISERT: 15 mai 2023
OPPDATERT: 15 mai
Nils Jacob Førli (daglig leder) og Arne Haugseth i Mediehuset Andvord. Foto: Arkiv

Andvord Grafisk og Artisti Campaign er nå fusjonert og selskapet bytter navn til Mediehuset Andvord. Sammenslåingen skal bidra til å styrke posisjonen i markedet.

Daglig leder Nils Jacob Førli kommenterer navnebyttet i en uttalelse på selskapets hjemmeside:

– Vi ønsket ett navn som bedre reflekterer bredden i vårt produkt- og tjenestesortiment. Grafisk produksjon er vårt største forretningsområde. Derfor var det naturlig at Andvord-navnet, som har en 158 år gammel historie, ble med videre.

Den grafiske avdelingen på Harestua er samlokalisert på Hagan i Nittedal. Forretningsområdet for tredjepartslogistikk er samlet i Grimstad.

Andvord har denne våren investert betydelig i nytt produksjonsutstyr. Selskapet har per nå 89 ansatte, og en forventet omsetning på 260 millioner kroner i 2023.

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Polaris øker sine inntekter – men ikke innen trykk

Færre annonser i papiravisene og synkende opplagstall. Slik ser trenden ut ifølge Polaris Media. Men konsernet viser til tross for dette til et positivt resultat for første halvår 2024, blant annet etter besparelser innen trykk.
Polaris Media

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx