Med opprettelsen av en helt ny stilling har Nize Equipment satt søkelyset på on-boarding av spesielt nye kunder.
Nize Equipment og Swissqprint bruker FESPA feirer at 1000 Nyala storformatskrivere nå er solgt over hele verden. Messen byr ellers ikke på de store nyhetene fra Swissqprint, men de viser hele utstyrspakken på messen. Og så har Nize Equipment sin nye Customer Success Manager med seg.
Økende interesse for high-end-løsningen Kudo
Per Kyndbøl sier at de fortsatt forventer at Nyalaen tar mesteparten av oppmerksomheten, men at det er en del større kunder som ser på den nye plattformen – Kudo.
Kudo har opptil 10 farger med 3 skrivehoder hver. Altså 30 skrivehoder totalt. Det bidrar til å gi den høye hastigheten som en fullt konfigurert Kudo kan oppnå på ikke mindre enn 306 m² i timen. En annen medvirkende faktor er den elektromagnetiske styringen av printbommen.
Kudo har også den såkalte Tip Switch-løsningen for åpning og lukking av ulike vakuumsoner, som gjør at du slipper å demaskere og tape media på utskriftsbordet.
Ny kundesuksesssjef
Direktør Lars Nikolajsen forklarer at årsaken til nyutnevnelsen av en Customer Success Manager (CSM) er at overdragelsen fra salg til installasjon og igangsettelse noen ganger kan oppleves som kaotisk for en ny kunde som ikke kjenner organisasjonen eller de andre ansatte. Derfor er tanken at den nye CSM tar over fra selgeren for å sikre at alle kundens spørsmål blir besvart, nødvendig informasjon utveksles og at kundene har én person de alltid kan forholde seg til.
– Det er veldig mye informasjon som skal formidles når vi har inngått avtale. Det kan være tekniske spesifikasjoner, sertifikater, opplæring mm. ved å samle alt med en og samme person gir større trygghet og sikkerhet for at ting skjer – og i riktig rekkefølge, sier Lars Nikolajsen.
Valget var heller ikke vanskelig. Nize Equipment utdannet i vår Maja Busk Rasmussen til kontorassistent med spesialisering i administrasjon. Men det ble fort klart at hun hadde både et stort talent og en stor interesse for en bredere kundekontakt.
Hennes oppgave blir å følge kunden tett de første 2-3 månedene, og sørge for at kunden får best mulig inngang som kunde hos Nize Equipment. I tillegg til denne oppgaven har Maja også ansvaret for deres nettbutikk og Nize Academy, som sikrer brukerne nødvendig opplæring.