Antalis: "Vi vil være med og drive utviklingen"

PUBLISERT: 26 juni 2023
OPPDATERT: 26 juni
Jonas Palmgren, salgsdirektør i Antalis. Foto: Pressebilde

De siste maskinene, nyheter innen papir, selvklebende materialer til både interiør og eksteriør og grafisk utstyr. Alt dette sammen med smakebiter, inspirasjonsmateriell og levende demonstrasjoner for å inspirere besøkende er det Antalis tilbyr på Sign&Print Scandinavia-messen 19.–21. september.

Hovedfokuset til den grafiske leverandøren er å inspirere kunder og leverandører på messen, men også å diskutere fremtiden til den grafiske bransjen og dens muligheter. Det sier Jonas Palmgren, salgsdirektør i Antalis, og påpeker at de er den markedsledende grossisten i Sverige og Europa for materialer til grafiske printere, storformat og emballasjeløsninger.

– Vi tilbyr papir, grafisk tilbehør som maling og metallplater, storformatmedia, printere og skjærebord samt alt mulig emballasjemateriale.

Et stort satsingsområde er bærekraftige alternativer i storformat, ifølge Antalis. Selskapets klare ambisjon er å lede utviklingen og å utfordre og utdanne kundene i hvilke muligheter som også finnes i storformat.

En digital plattform

I fjor lanserte for eksempel Antalis rangeringssystemet, Green Star System, nå også for storformatmedier. Det er en digital plattform designet for å hjelpe kunder på farten med å vurdere og ta kjøpsbeslutninger når det kommer til miljøvennligheten til ulike typer materialer. Materialene vurderes ut fra ulike kriterier som sporbarhet, materialtype og miljøvennlighet.

Storformatskriver fra HP. Foto: Pressebilde

På maskinsiden representerer Antalis blant annet storformatskrivere fra HP og Epson for utskrift av medieplater og rullemateriale, men også etterbehandlingsmaskiner, skjæreplottere fra Summa og et lamineringsbord fra CWT Worktools.

Johan Mellin fra Antalis. Foto: Pressebilde

Johan Mellin, salgssjef innen forretningsområdet Visuell kommunikasjon hos Antalis, forteller at de har mange interessante, innovative og oppdaterte produkter som de vil vise frem på messen.

– Vi setter spesielt fokus på å diskutere miljøvennlige alternativer i storformat akkurat nå, noe som etterspørres mer og mer av sluttkunden og hvor utviklingen går fort. Vi skal drive produksjoner og har også et mediebord hvor vi skal vise frem ulike underlag som glass, plast, murstein, betong og tre for å feste selvklebende medier. Vi demonstrerer hvordan man kan velge riktig medium og lim for riktig underlag. Besøkende vil kunne prøve å montere selvklebende medier på de ulike underlagene.

PVC-frie materialer

Når det kommer til materialer kan Antalis tilby alt fra papirbaserte materialer til selvklebende PVC-fri polyetylen og polypropylen (PP) vinyler. Et sortiment rettet mot den grafiske bransjen og for de som jobber med visuell kommunikasjon og pakkeløsninger.

Leverandøren har også et stort utvalg av ulike papirkvaliteter. Det var i november i fjor at Antalis kjøpte den globale merkevareporteføljen av design- og premiumpapir fra Arjowiggins. Et utvalg med merkene Conqueror, Curious Collection, Rives, Keaykolour og Olin Colors. Hele papirporteføljen, Creative Power by Antalis, inneholder 900 elementer med design og premiumpapir.

Ser muligheter for dialog

Antalis og de ansatte ser frem til å møte besøkende på messen:
– Vi vil ha spesialister på stedet som kan gi råd og forslag og også presentere printere og nytt materiell.

Antalis er forhandler av Epsons rull-til-rull-skrivere. Foto: Pressebilde

Hvorfor velger dere å stille ut på Sign&Print-messen?

– Vi ønsker å være med å drive utviklingen av dette markedet og ser i Sign&Print Scandinavia en mulighet til både å vise frem nyheter men også å ha en god dialog med kundene våre, sier Jonas Palmgren.

Fotnote: Den skandinaviske grafiske messen Sign&Print Scandinavia finner sted 19.-21. september. Det er gratis å besøke alle messens seminarer og aktiviteter. Besøkende registrerer seg gratis på messens nettsted.

Les videre

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Verdenspremiere på Drupa for Xeikons nye etikettpresse

Xeikon skal ha verdenspremiere på Drupa 2024. Det er en etikettpresse som trykker med en ny, egenutviklet blekkserie.
Untitled Design - 1

Rigger seg for trykkerifremtiden med ny teknologi

Det lille, men store, Stavanger-baserte trykkeriet, Omega Trykk, har investert i ny trykkteknologi fra Canon for å være rigget for både nå- og fremtiden.
Daglig leder Erlend Bakken viser Anita Vistnes Bakken menyen i PRISMAsync

Seksten foredlingsmuligheter i en maskin

Scodix utvikler sin dekorasjonsteknologi og kan nå tilby seksten forskjellige dekorasjonsmuligheter i en og samme maskin. På Drupa kan du se på denne teknologien på bedriftens stand.
scodixx

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie