Bredt register hos Hexis

PUBLISERT: 14 august 2023
OPPDATERT: 14 august
Den svenske salgssjefen Joachim Wallgren ønsker å formidle Hexis produktsortiment til de messebesøkende.

Materialprodusenten Hexis lanserer stadig en jevn strøm av produktnyheter. Noen av disse tar de med til Sign&Print Scandinavia, som lakkbeskyttelsesfolier, tekstiltrykkmaterialer og effektlaminater for interiørdesign.

Hexis produserer folier for en rekke funksjoner og bruksområder, og inkluderer en rekke beskyttelsesfilmer for kjøretøy i Bodyfence-serien i sitt sortiment. En selvhelbredende film som beskytter mot blant annet steinsprut og lakkskader, en såkalt PPF-folie (Paint Protection Film).

– Våre PPF-folier i Bodyfence-serien er en av tingene som vi vil fokusere på under messen. Men vi vil også presentere nyheter innenfor de fleste av våre produktgrupper, for eksempel innpakning, trykkfolier, skjærefolier, tekstiltransfer, DTF-filmer, interiørfolier og mye mer, sier Joachim Wallgren, salgssjef i Hexis Sverige.

Lakkbeskyttelsesfoliene i Bodyfence-serien er noe av det Hexis vil vise frem under messen.
Egen produksjon

På standen vises også eksempler fra Hex’perience-serien med effektlaminater for innredning og interiør spesielt. Kunder kan selv laste ned filer med ulike mønstre og lage unike motiver med både tekst og mønstre. Hva med alligatorskinn, imitert tre eller skuret betong?

Det vil også være fokus på utvalget av tekstilprintmaterialer, samt tekstiltransfers med ulike effekter som DTF-filmer og mye mer.

Joachim Wallgren trekker frem det brede utvalget som Hexis kan tilby som selskapets fremste styrke.

– Jeg synes besøkende bør komme til Hexi sin stand for å oppdage produktutvalget vårt og møte vårt profesjonelle team. Det er mye nytt hvert år, både produkter og nye farger, og det skal vi fortsette å levere. Hos Hexis kan du få informasjon om alt vi har å tilby, som er mye mer enn det mange tenker på, sier han og fortsetter:

– Som messens eneste produsent av folier viser vi vårt brede kvalitetssortiment produsert i våre egne europeiske fabrikker, vi har også våre to kvalifiserte HEXPerts som er sertifiserte trenere.

Under varemerket Hex’perience selges effektlaminater primært til møblering og interiør.
Et vellykket år i bagasjen

Akkurat som tidligere år, bringer Hexis hele sin arbeidsstyrke av selgere og teknikere til Sign&Print Skandinavia.

– Det skal bli veldig gøy å møte kundene igjen, både nye og eksisterende kunder. Messen har betydd mye for oss tidligere år. Det er ingen annen måte å møte så mange kunder på så kort tid. Det er det rette stedet å vise frem hele produktutvalget vårt. Et utmerket sted å møtes rett og slett.

Hexis er opprinnelig et fransk selskap som nå har åtte datterselskaper rundt om i verden, inkludert ett i Sverige som ble startet i 2011. Det betyr at det var 10-årsjubileum i 2021 og like før det hadde selskapet flyttet til nybygde lokaler langs E6 i Landskrona.

Men det var først høsten 2022 at det var anledning til å feire skikkelig på det svenske hovedkontoret, etter et par år med pandemierestriksjoner. Da ble kunder og bedrifter som Hexis samarbeider med invitert til et festlig åpent hus arrangement.

– Det ble et meget vellykket arrangement med 150 besøkende på dagtid og rundt hundre som feiret med oss ​​på kvelden. Det var både et forsinket 10-årsjubileum og innvielsen av våre nye lokaler. Det var gøy å feire det, ikke minst fordi fjoråret var et godt år for oss omsetningsmessig, sier Joachim Wallgren.

Sign&Print Scandinavia-messen finner sted på Kistamässan i Stockholm 19.–21. september 2023. Messen er gratis for registrerte besøkende. Registrer deg her: signochprint.se

Eksempler på varmetransfers med glitter og metalliske effekter.

Les videre

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2