Bli med inn i maskinrommet hos Heidelberg

PUBLISERT: 21 august 2023
OPPDATERT: 21 august
Interesserte Heidelberg-kunder på et tidligere arrangement i Wiesloch-Walldorf. Foto: Søren Winsløw

Heidelberg har de siste årene utmerket seg med å invitere kunder innenfor dørene, dels for å vise frem nye produkter og løsninger, men også for å vise og diskutere fremtidige muligheter.

Dette har skjedd med arrangementer som Label Days, Packaging Days, Prinect User Days og Commercial Days, som er rettet mot hvert sitt segment. Nå står Commercial Days igjen for døren. Commercial Days er spesielt rettet mot trykkerier med daglig produksjon av kommersielle oppgaver. Commercial Days arrangeres 25. og 26. september på Heidelbergs anlegg i Wiesloch-Walldorf.

Ny digital printer og front-end

Arrangementet starter 25. september på ettermiddagen, da Heidelberg presenterer den nye digitalprinteren Versafire LP, som er en ny toppmodell innen tonerskrivere. Den inkluderer en rekke innovasjoner som utvidede diagnose- og vedlikeholdsprogrammer samt bedre kvalitet på et bredere spekter av medier. Men ifølge Brian Thorsgaard Hansen fra Heidelberg i Danmark er det største gjennombruddet fra Heidelbergs side at man kan presentere en helt ny frontend – Prinect Digital Front End 2 (DFE).

– Dette er en nyutviklet DFE som kjører i såkalt native-modus. Sammen med den massive datakraften er dette en DFE som virkelig kan presse alt gjennom. Og så fungerer det helt sømløst med Prinect-arbeidsflyten.

Brian forklarer at DFE, sammen med Prinect-arbeidsflyten, kan bruke Heidelbergs Smart Automation, som leser tekststrenger i koden som kommer inn i systemet og automatisk kaller opp funksjonene som adresseres. Du trenger ikke å sette opp lange hot-mappe-sekvenser som filene må passere gjennom.

Det handler om å gjøre kundene skarpere

Dagen etter er det fullt program hvor du har mulighet til å velge mellom en rekke ulike temaer etterfulgt av omvisning og demonstrasjoner. Om morgenen kan du for eksempel oppleve hvordan Prinect er knyttet til Heidelbergs Kundeportal og høre om fremtidsvisjonene.

Det er også demonstrasjoner og diskusjoner om automatisering av utskrift og etterbehandling samt beste praksis rundt forbruksvarer.

– Det handler om å gi kundene verktøyene som gjør dem skarpere i konkurransen, forklarer Brian Thorsgaard Hansen.

Alle maskiner i demosenteret vil være bemannet og det vil derfor være mulig å ta en prat med spesialistene på alle områder. Dagen avsluttes med en fabrikkomvisning.

Heidelbergs norske forhandler er Luth Gruppen AS.

Les videre

Canon på Drupa: "En arena for å stake ut en ny kurs"

Canon Norge kommer til å ha ansatte på stedet under alle messedager. Sign&Print spurte Magnus Blegen, direktør for produksjon, om forventningene til årets Drupa.
Til Canon - del 1

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

HP kommer til Drupa med tre nøkkelord

Nøkkelordene for HP hos Drupa er automatisering, integrering og bærekraft, ord som de skal adressere gjennom tre teknologier.
drupa24_hpx

Siste nytt

Styrker seg med mer effektiv arkpresse

ETN Grafisk har en stor produksjon av personaliserte trykksaker til begravelser. Et oppdrag som krever en stabil og pålitelig maskinpark. Nylig byttet trykkeriet i Skien ut en av sine tre Ricoh-linjer med den nye Pro C9500-modellen som ble sluppet i fjor høst.
ETN Ricoh 3

Canon på Drupa: "En arena for å stake ut en ny kurs"

Canon Norge kommer til å ha ansatte på stedet under alle messedager. Sign&Print spurte Magnus Blegen, direktør for produksjon, om forventningene til årets Drupa.
Til Canon - del 1

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280