Produkter og bruksmuligheter innen viscom, kombinert med wrappingfolier i Omega-Skinz-serien som er utviklet ut fra brukernes ønsker. Papyrus understreker dette litt ekstra på sin stand under messen.
– Sign&Print er samlingspunktet vi har i den grafiske bransjen (…), og vi synes det er viktig å være der for å kunne møte kundene våre og samtidig vise frem det vi har gjort siden forrige messe, sier Stellan Pehrson , KAM-selger og forretningsutvikler i Papyrus om selskapets engasjement.
Han forteller at Papyrus i lang tid har tilpasset sortimentet slik at det skulle være moderne og attraktivt og rettet mot hele den grafiske bransjen.
– Papyrus har fortsatt sin utvikling der vi bruker styrken til vår «kjernevirksomhet» og bygger på utvalget i de segmentene av det grafiske markedet det er vekst i. Det er viktig å kunne levere raskt og at vi da har de sentrallager for Norden i Borås er en fantastisk mulighet for både oss og våre kunder.
I fjor ble Omega-Skinz lansert, en serie print- og innpakningsfolier med tilhørende laminater fra belgiske Grafityp. Hele utvalget av medier for storformatsprint har vært tilgjengelig i Sverige siden i vinter gjennom Papyrus. Foliene er tilgjengelige i en rekke farger og med effektive alternativer som metalliske eller perlemorpigmenter. Under Sign&Print Scandinavia, 19.–21. september, kan besøkende se eksempler på hvordan disse ser ut i virkeligheten.
– Vi skal vise hvor enkel vår PVC-frie PU50-innpakningsfolie er å jobbe med, men også den nye Omega-Skinz-serien. Hele serien er laget ut fra brukernes ønsker, så man kan si at det er innpakningene selv som har laget Omega-Skinz, noe jeg synes er veldig spennende, men selvfølgelig også en stor fordel.
Hvorfor bør messebesøkende komme til standen deres?
– Vi vil ha en åpen stand med gode muligheter for sosial interaksjon hvor man kan diskutere alt fra produkter og bruksmuligheter innen viscom til valg av papir eller papp til ulike emballasjeapplikasjoner, alt dette med Papyrus sine kunnskapsrike medarbeidere på stedet. Vi vil også ha kaffe eller annen forfriskning for de som har lyst, sier Stellan Pehrson.
Fotnote: Den skandinaviske grafiske messen Sign&Print Scandinavia finner sted 19.-21. september. Det er gratis å besøke messen, alle seminarer og aktiviteter. Besøkende registrerer seg gratis på messens nettsted.