
Ricoh kommer til Sign&Print-messen sammen med en helt rykende fersk nyhet innen arkproduksjon, Pro C9500 tonerserien med tilhørende etterbehandling, som stilles ut i Europa for første gang.

Ricohs nye flaggskip i tonersegmentet, Pro C95-serien, ble lansert på slutten av sommeren og får sin europeiske messedebut under Sign&Print Scandinavia. Det blir vist med en etterbehandlingsløsning fra Plockmatic.
– Den tekniske utviklingen innen arkmatede maskiner med toner fortsetter og har derfor fortsatt en viktig rolle når det gjelder overgang fra offsettrykk til digitalt, sier Karl Elias, salgsansvarlig hos Ricoh Sverige.
– Maskinene våre er utrolig fleksible når det kommer til mediehåndtering. Konvolutter, strukturert og ulike typer syntetisk materiale, de fleste kan kjøres i våre maskiner og vi kan også håndtere utfallende trykk, noe som letter produksjonen. Vi ser at mange kunder kjøper større og raskere utstyr for å kunne møte kortere leveringstider, noe som har blitt en viktig faktor i dag.
Ifølge Karl Elias kan det også komme flere produktnyheter, hvis alt går på skinner før messen.
«Ønsker å være nær kunden»
Sommeren 2022 kjøpte Ricoh den grafiske virksomheten til Quadient, og utvidet dermed tilbudet når det gjelder etterbehandlingsutstyr. På messen vil det blant annet vises produkter fra Duplo og Multigraf.
Hvorfor velger dere å stille ut på Sign&Print-messen?
– Vi ønsker at kundene våre skal klemme, kjenne og se våre nye maskiner for å bestille en demomulighet hos oss i Solna. Vi ser på det som en fin mulighet til å møte eksisterende og nye kunder på messen. Vi vil gjerne være tett på kundene, sier Karl Elias.
Fotnote: Den skandinaviske grafiske messen Sign&Print Scandinavia finner sted 19.-21. september. Det er gratis å besøke messen, alle seminarer og aktiviteter. Besøkende registrerer seg gratis på messens nettsted.