Live-foliering og flere produktinnovasjoner var i rampelyset på standen til Print Supplies. Med sin deltakelse på Sign&Print Scandinavia går den norske fullserviceleverandøren inn på det svenske markedet.
– Vi føler at vi har kommet langt på det norske markedet og nå ønsker vi også å prøve å gi de svenske kundene samme service. Vi håper å bli en betydelig aktør i Sverige, sier administrerende direktør Fredrik Roswall.
Dette betyr lanseringen av en svensk nettbutikk hvor hele utvalget av Print Supplies er tilgjengelig, med priser i svenske kroner og svensk moms. Det skal være enkelt for kunden å bestille, og med sin norske suksessoppskrift er håpet å lykkes også i nabolandet.
– Vi har et bredt produktspekter, et gigantisk lager og våre stikkord er orden og reda. Det er slik vi har lykkes.
Flere nyheter ble presentert på messen, blant annet PWF (Platinum Wrapping Film), som er et tysk merke som tilbyr folier i iøynefallende farger. De har også et begrenset utvalg der enkelte farger kun selges i volum tilsvarende 60 innpakket biler.
En steinbeskyttelsesfolie (PPF) som Print Supplies har solgt med suksess hjemme i Norge ble også vist. Ifølge Fredrik Roswall er den slitesterk og kan brukes i flere år. Han anbefaler imidlertid de som vurderer å foliere med dette produktet å ta et kurs på Print Supplies Academy, for å øke muligheten for å få et profesjonelt resultat.
I løpet av de tre messedagene ble det tilbudt bilfoliering live med en instruktør som Print Supplies samarbeider med når de organiserer folieringskursene sine.
– Han har fått stående ovasjoner og applaus fra publikum, det har aldri skjedd før på en messe, sier Fredrik Roswall og oppsummerer messen som «helt fantastisk».