Print Supplies håper på suksess i nabolandet

Foto: Anja Degerholm
PUBLISERT: 25 september 2023
OPPDATERT: 25 september
Gjengen som representerte Print Supplies på messen, fra venstre: Gaute N. Wagtskjold, Sebastian Erliksson, Fredrik Roswall og Freddy Opheim. Foto: Anja Degerholm

Live-foliering og flere produktinnovasjoner var i rampelyset på standen til Print Supplies. Med sin deltakelse på Sign&Print Scandinavia går den norske fullserviceleverandøren inn på det svenske markedet.

– Vi føler at vi har kommet langt på det norske markedet og nå ønsker vi også å prøve å gi de svenske kundene samme service. Vi håper å bli en betydelig aktør i Sverige, sier administrerende direktør Fredrik Roswall.

Dette betyr lanseringen av en svensk nettbutikk hvor hele utvalget av Print Supplies er tilgjengelig, med priser i svenske kroner og svensk moms. Det skal være enkelt for kunden å bestille, og med sin norske suksessoppskrift er håpet å lykkes også i nabolandet.

– Vi har et bredt produktspekter, et gigantisk lager og våre stikkord er orden og reda. Det er slik vi har lykkes.

Flere nyheter ble presentert på messen, blant annet PWF (Platinum Wrapping Film), som er et tysk merke som tilbyr folier i iøynefallende farger. De har også et begrenset utvalg der enkelte farger kun selges i volum tilsvarende 60 innpakket biler.

En steinbeskyttelsesfolie (PPF) som Print Supplies har solgt med suksess hjemme i Norge ble også vist. Ifølge Fredrik Roswall er den slitesterk og kan brukes i flere år. Han anbefaler imidlertid de som vurderer å foliere med dette produktet å ta et kurs på Print Supplies Academy, for å øke muligheten for å få et profesjonelt resultat.

I løpet av de tre messedagene ble det tilbudt bilfoliering live med en instruktør som Print Supplies samarbeider med når de organiserer folieringskursene sine.

– Han har fått stående ovasjoner og applaus fra publikum, det har aldri skjedd før på en messe, sier Fredrik Roswall og oppsummerer messen som «helt fantastisk».

Under messen har det rullet en timeplan med demonstrasjoner av foliering, deriblant med produkter fra Avery Dennison og Mactac.

Les videre

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Verdenspremiere på Drupa for Xeikons nye etikettpresse

Xeikon skal ha verdenspremiere på Drupa 2024. Det er en etikettpresse som trykker med en ny, egenutviklet blekkserie.
Untitled Design - 1

Seksten foredlingsmuligheter i en maskin

Scodix utvikler sin dekorasjonsteknologi og kan nå tilby seksten forskjellige dekorasjonsmuligheter i en og samme maskin. På Drupa kan du se på denne teknologien på bedriftens stand.
scodixx

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie