Kunden kan bytte foliemateriale på bilen med få klikk

Foto: Felix Alnemark
PUBLISERT: 2 oktober 2023
OPPDATERT: 2 oktober
Anna Sjöstrand og Magnus Carlsson i Spandex presenterte det nye 3D-designprogrammet Zeno, som skal gjøre det enklere for kundene å teste ulike folieringer for en bil før de tar en beslutning.

Den store nyheten hos Spandex er det nye 3D-designprogrammet Zeno. Den abonnementsbaserte tjenesten lar kunden teste ulike oppsett, folieringsmaterialer og farger på datamaskinen før kjøper bestemmer seg.

– Zeno er noe som vi lanserer i oktober. Siden vi hadde Sign&Print-messen her nå, ønsket vi å vise en forhåndsvisning av hva som kommer, sier Anna Sjöstrand, salgssjef hos Spandex.

Tjenesten løses ved årsabonnement og lastes ned. I programmet kan du prøve å kle bilen din i et av merkene som Spandex selger som Avery, 3M, Orafol og Arlon. Alt innpakningsmateriell er i programmet.

Lettere å sammenligne ulike finisher

– Når du er ferdig får du en utskrifts- og klippefil. Du kan lage ekte bilder som du kan sende til kunden eller en video hvor bilen kjører og kunden kan se hvordan det blir. Det er litt lettere å få kunden til å ta beslutningen. Velger du blank, høyglans eller matt, får du den finishen på bildene, sier Magnus Carlsson, selger og produktsjef i Spandex.

I Zeno skal det være bedre å se finishen til forskjellige materialer sammenlignet med et vanlig endimensjonalt bilde. Det er også mulig å velge ulike miljøer og vær i bildene der kjøretøyet kjører.

Programmet er knyttet opp mot Spandex’ nettbutikk

I programmet kan du umiddelbart se hvor mye materiell det aktuelle kjøretøyet trenger. Når kunden er ferdig med å designe, havner den i Spandex’ nettbutikk. Der knyttes materialvalgene sammen og ordren går direkte til bedriften.

Hva er det store håpet for programmet?

– Det er å tilby en moderne og tidsbesparende løsning for kunden som på sin side kan presentere den for sluttkunden på en profesjonell måte. Det tar maks 10 minutter å lage et utkast til en foliert bil, sier Magnus Carlsson.

Les videre

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx