Kunden kan bytte foliemateriale på bilen med få klikk

Foto: Felix Alnemark
PUBLISERT: 2 oktober 2023
OPPDATERT: 2 oktober
Anna Sjöstrand og Magnus Carlsson i Spandex presenterte det nye 3D-designprogrammet Zeno, som skal gjøre det enklere for kundene å teste ulike folieringer for en bil før de tar en beslutning.

Den store nyheten hos Spandex er det nye 3D-designprogrammet Zeno. Den abonnementsbaserte tjenesten lar kunden teste ulike oppsett, folieringsmaterialer og farger på datamaskinen før kjøper bestemmer seg.

– Zeno er noe som vi lanserer i oktober. Siden vi hadde Sign&Print-messen her nå, ønsket vi å vise en forhåndsvisning av hva som kommer, sier Anna Sjöstrand, salgssjef hos Spandex.

Tjenesten løses ved årsabonnement og lastes ned. I programmet kan du prøve å kle bilen din i et av merkene som Spandex selger som Avery, 3M, Orafol og Arlon. Alt innpakningsmateriell er i programmet.

Lettere å sammenligne ulike finisher

– Når du er ferdig får du en utskrifts- og klippefil. Du kan lage ekte bilder som du kan sende til kunden eller en video hvor bilen kjører og kunden kan se hvordan det blir. Det er litt lettere å få kunden til å ta beslutningen. Velger du blank, høyglans eller matt, får du den finishen på bildene, sier Magnus Carlsson, selger og produktsjef i Spandex.

I Zeno skal det være bedre å se finishen til forskjellige materialer sammenlignet med et vanlig endimensjonalt bilde. Det er også mulig å velge ulike miljøer og vær i bildene der kjøretøyet kjører.

Programmet er knyttet opp mot Spandex’ nettbutikk

I programmet kan du umiddelbart se hvor mye materiell det aktuelle kjøretøyet trenger. Når kunden er ferdig med å designe, havner den i Spandex’ nettbutikk. Der knyttes materialvalgene sammen og ordren går direkte til bedriften.

Hva er det store håpet for programmet?

– Det er å tilby en moderne og tidsbesparende løsning for kunden som på sin side kan presentere den for sluttkunden på en profesjonell måte. Det tar maks 10 minutter å lage et utkast til en foliert bil, sier Magnus Carlsson.

Les videre

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Ny Bodyfencefilm for følsomme områder

Hexis har begynt å selge en ny film i Bodyfence-serien. Dfenceonex skal beskytte innvendige overflater og berøringsskjermer i kjøretøy.
1730809691421

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong