Kunden kan bytte foliemateriale på bilen med få klikk

Foto: Felix Alnemark
PUBLISERT: 2 oktober 2023
OPPDATERT: 2 oktober
Anna Sjöstrand og Magnus Carlsson i Spandex presenterte det nye 3D-designprogrammet Zeno, som skal gjøre det enklere for kundene å teste ulike folieringer for en bil før de tar en beslutning.

Den store nyheten hos Spandex er det nye 3D-designprogrammet Zeno. Den abonnementsbaserte tjenesten lar kunden teste ulike oppsett, folieringsmaterialer og farger på datamaskinen før kjøper bestemmer seg.

– Zeno er noe som vi lanserer i oktober. Siden vi hadde Sign&Print-messen her nå, ønsket vi å vise en forhåndsvisning av hva som kommer, sier Anna Sjöstrand, salgssjef hos Spandex.

Tjenesten løses ved årsabonnement og lastes ned. I programmet kan du prøve å kle bilen din i et av merkene som Spandex selger som Avery, 3M, Orafol og Arlon. Alt innpakningsmateriell er i programmet.

Lettere å sammenligne ulike finisher

– Når du er ferdig får du en utskrifts- og klippefil. Du kan lage ekte bilder som du kan sende til kunden eller en video hvor bilen kjører og kunden kan se hvordan det blir. Det er litt lettere å få kunden til å ta beslutningen. Velger du blank, høyglans eller matt, får du den finishen på bildene, sier Magnus Carlsson, selger og produktsjef i Spandex.

I Zeno skal det være bedre å se finishen til forskjellige materialer sammenlignet med et vanlig endimensjonalt bilde. Det er også mulig å velge ulike miljøer og vær i bildene der kjøretøyet kjører.

Programmet er knyttet opp mot Spandex’ nettbutikk

I programmet kan du umiddelbart se hvor mye materiell det aktuelle kjøretøyet trenger. Når kunden er ferdig med å designe, havner den i Spandex’ nettbutikk. Der knyttes materialvalgene sammen og ordren går direkte til bedriften.

Hva er det store håpet for programmet?

– Det er å tilby en moderne og tidsbesparende løsning for kunden som på sin side kan presentere den for sluttkunden på en profesjonell måte. Det tar maks 10 minutter å lage et utkast til en foliert bil, sier Magnus Carlsson.

Les videre

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie