Utvider serviceteamet og satser på maskinvarer

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 9 oktober 2023
OPPDATERT: 9 oktober
Spandex serviceteam: Anders Walaker, Geir Anders Ahlgreen, Tore Aaserud og Bjørn-Viggo Stenhaug Halvorsen.

Spandex ønsker å bygge og videreutvikle sin satsing på maskinvarer og service. Av den grunn har de ansatt to nye medarbeidere til serviceteamet sitt. I tillegg begynner en ny salgssjef i oktober, og 9. november inviterer de til åpent hus i Larvik.

– Vi ønsker å være en samarbeidspartner med våre kunder, fremfor bare å være en leverandør, og vi ser satsningen på maskinvarer som en del av å levere en komplett løsning til våre kunder. Både maskinvarer og medier. Vi ser det som en del av prosessen, sier Tormod Bergstøl, markedsansvarlig i Spandex.

Øke kapasiteten på service

Spandex har nå fire dedikerte medarbeidere til service og salg på maskinvare-siden. Fra før av jobber Tore Aaserud med salg av maskiner og Anders Walaker med service og opplæring på maskiner. De har nå fått to nye kollegaer: Geir Anders Ahlgreen, som kommer fra bransjen i tilsvarende stilling og har 12 års erfaring, og Bjørn-Viggo Stenhaug Halvorsen som har jobbet i bransjen i imponerende 31 år. Og i oktober kommer en ny salgssjef med på laget.

– Vi vil styrke og øke kapasiteten på service, tilstedeværelse og administrasjon. Vi ønsker å gi kundene våre en smidigere og enklere kundeopplevelse.

– Geir Anders, tidligere servicetekniker, vil stå for administrasjon av oppdrag og innkommende forespørsler. I tillegg vil han kunne opptre som en førstelinje support. Kanskje han kan løse problemet der og da, enten på telefon eller digitalt. Dermed slipper våre to teknikere ute på oppdrag å motta telefoner, mens de er på serviceoppdrag for andre kunder.

En samarbeidspartner – ikke bare leverandør

Serviceteamet leverer maskiner og service til hele landet. Det handler om salg og installasjon av maskiner, preventiv service, service og reparasjoner av maskiner, support og opplæring på stedet eller digitalt. De tilbyr også rådgivning til kunder om hvordan kundene kan få hjelp med å løse utfordringer tilpasset deres produksjon og behov.

– Vi har muligheten til å prøve materialene på egne maskiner og finne ut hva som fungerer og hva som eventuelt ikke fungerer. Du kjøper ikke en tilfeldig folie fra oss, men en som er tilpasset din maskin.

Hva håper dere satsingen vil føre til?

– Vi håper vi kan hjelpe kundene våre til å bli mer effektive og unngå maskinstopp eller andre produksjonsproblemer ved å dele vår kunnskap og erfaring. Det er derfor vi samler og tilbyr en bredere erfaring og kompetanse. Vi ønsker å være ett kontaktpunkt og være en samarbeidspartner fremfor å bare være en leverandør, både på maskinvarer og medier, sier Tormod Bergstøl.

Spandex har åpent hus i Larvik, torsdag 9. november, hvor de kommer til å presentere maskinvare-nyheter.

Les videre

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

All in Agfa ved nyinvestering

Reklamepartner Graphics på Sofiemyr sør for Oslo satser dobbelt og investerer i to storformatprintere fra Agfa. Det innebærer at nesten all deres print produseres med Agfa-maskiner.
ITAB Oberon

Rigger seg for trykkerifremtiden med ny teknologi

Det lille, men store, Stavanger-baserte trykkeriet, Omega Trykk, har investert i ny trykkteknologi fra Canon for å være rigget for både nå- og fremtiden.
Daglig leder Erlend Bakken viser Anita Vistnes Bakken menyen i PRISMAsync

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie