Utgir verktøy for interaktivt folieringsdesign

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 18 oktober 2023
OPPDATERT: 18 oktober
Eksempel på interaktiv design i Zeno. Foto: Pressebilde

Den ble forhåndsvist på Sign&Print Scandinavia i september og er nå bredt lansert på markedet. Spandex nye tjeneste Zeno for visualisering av bildesign og bilfoliering.

Zeno er en virtuell 3D-plattform for å hjelpe profesjonelle wrappers med å lage realistiske visualiseringer av hele eller delvise folier. Det er et abonnementsbasert programvareverktøy som tar sikte på å eliminere behovet for komplisert grafisk designprogramvare. Brukeren kan velge bilmodell, materialer og farger, og Zeno genererer deretter en 3D-prototype som kan sees fra flere vinkler. Kjøretøyet kan også plasseres i seks forskjellige simulerte miljøer for å teste hvordan skygger og refleksjoner faller på materialet.

400 forskjellige kjøretøymodeller

Brukeren har tilgang til Spandex foliemerker som Avery Dennison, 3M, Orafol og Arlon. Det er også et bredt utvalg av farger og over 400 kjøretøymodeller å velge mellom, inkludert nyttekjøretøy. Zeno inkluderer også et Customer Design Studio hvor brukeren kan laste opp sine egne bilder. I tillegg er mer enn 1000 dekaler tilgjengelige for å produsere unike design.

Når designet er spikret, lages en liste med alle nødvendige materialer som så enkelt kan bestilles via Spandex nettbutikk. Brukeren kan også laste ned designet som en interaktiv 360-graders gjengivelse for å vise potensielle kunder eller deles i digitale kanaler.

«En game changer»

Ifølge Spandex setter denne tjenesten en ny standard for interaktiv bilfoliering. Hensikten med verktøyet er å enkelt kunne vise kunden et bilde av hvordan det ferdige resultatet vil se ut. Det skal gjøre det lettere for begge parter å diskutere ideer og ta beslutninger. Salgsprosessen skal forkortes ved å korte ned tiden fra ferdig design til foliering. Verktøyet skal være enkelt å bruke og krever verken design- eller teknisk erfaring.

– Vi er glade for å kunne presentere Zeno for våre kunder. Denne revolusjonerende plattformen legemliggjør vår forpliktelse til å drive innovasjon, hjelpe bedrifter med å frigjøre mer tid til prosjekter, generere mer inntekter og tilby en førsteklasses tjeneste. Dette er en game changer!, sa Leon Watson, Chief Go-to-Market hos Spandex i en pressemelding.

Zeno distribueres eksklusivt av Spandex i Europa og Australia.

Les videre

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Ny Bodyfencefilm for følsomme områder

Hexis har begynt å selge en ny film i Bodyfence-serien. Dfenceonex skal beskytte innvendige overflater og berøringsskjermer i kjøretøy.
1730809691421

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong