Fujifilm og britiske Infigo har et nytt partnerskap rundt en skybasert web-to-print-løsning for Fujifilms digitale emballasjepresse. Hensikten er blant annet å møte etterspørselen etter mindre serier.
Infigo jobber med skybaserte web-to-print-løsninger. Nå har Fujifilm fattet interesse for konseptet, som vil gi deres kunder tilgang til en web-to-print-pakke sammen med Fujifilms digitale inkjetpresse Jet Press FP790.
– Vi har sett at kundebasen vår har økt behov for veldig små opplag, noe som er i tråd med digitale trykkløsninger som møter nettopp den type etterspørsel. Det behovet vil bare øke, sa Paul Bromley, global salgssjef i Infigo, under Labelexpo, da samarbeidet ble annonsert.
– Endringen øker kravet til trykkerier om å endre tankesett og levere jobber med større individuelt volum – fremfor et stort volum av samme printjobb. Vi kaller det 1000×1 i stedet for 1×1 000 000,” sa Christopher Minn, global markedsdirektør i Infigo.
«Dristig steg»
Infigo ser store muligheter for trykkerier til å effektivisere arbeidsflyter.
– Samarbeidet mellom Infigo og Fujifilm er et dristig steg mot å omdefinere fremtiden for print- og markedsføringsteknologi. Ved å kombinere våre respektive styrker, vil vi tilby et skreddersydd utvalg av løsninger som gjør det mulig for trykkere å strømlinjeforme prosesser, redusere kostnader og redusere karbonavtrykket. Dette gir bedrifter fleksibiliteten til å lage, administrere og levere dynamisk trykk- og markedsføringsmateriell, sier Paul Bromley.