MAKE!Graphics investerer stort i digitaltrykk

PUBLISERT: 22 januar 2024
OPPDATERT: 22 januar

MAKE!Graphics har inngått avtale med Konica Minolta om investering i digitaltrykkmaskiner på sine lokasjoner rundt om i Norge i løpet av 2024, med fokus på bærekraft, IT-sikkerhet og strategisk partnerskap.

MAKE!Graphics har som visjon å forme en verden der all visuell kommunikasjon er bærekraftig. Det stilte visse krav til en mulig leverandør og Konica Minolta ble utfordret som samarbeidspartner, spesielt når det gjaldt tre punkter: miljø og bærekraft, IT-sikkerhet og som partner innenfor eventuelle nye forretningsområder.

– Dette er områder som for de fleste er viktig, men som sjelden blir avgjørende for valg av leverandør. Senere i prosessen ble selvfølgelig maskiner og teknologi viktig, men jeg opplever det som svært positivt at MAKE!Graphics velger å utfordre oss som leverandør på dette, sier Roger Wiig, salgssjef i Konica Minolta i en pressemelding.

– Denne avtalen signaliserer ikke bare en modernisering av deres digitale trykkmaskiner, men også et dypt engasjement for miljø og bærekraft. Vi ser det som en stor tillitserklæring at MAKE!Graphics har valgt Konica Minolta som samarbeidspartner på digitaltrykk de kommende årene.

I følge MAKE!Graphics var en av hovedgrunnene til valget av Konica Minolta som leverandør deres forpliktelse til bærekraftig praksis med energieffektive løsninger og et sterkt fokus på et kontinuerlig kretsløp for maskiner og forbruksartikler.

Sikkerheten til data og konfidensialiteten til kundens informasjon er også av ytterste viktighet for MAKE!Graphics. Noe som er avgjørende i et stadig mer digitalisert landskap hvor datasikkerhet er kritisk.

Fra venstre: Andreas Bruvoll Åsen (Driftsdirektør MAKE!Graphics), Roger Wiig (Salgssjef Konica Minolta) og Espen Husebø Daland (Administrerende Direktør MAKEGraphics!).

Espen Husebø Daland, administrerende direktør i MAKE!Graphics, uttrykker sin entusiasme:

– Denne avtalen er ikke bare en oppgradering av maskinparken vår, men et skritt mot å bli mer ansvarlige i vår påvirkning på miljøet, samtidig som vi sikrer våre kunders data og utforsker nye forretningsmuligheter.

MAKE!Graphics er tidligere kjent som Allkopi men skiftet navn høsten 2022. Selskapet er lokalisert på åtte forskjellige steder i landet: Bergen, Drammen, Kristiansand, Stor-Oslo, Sandnes, Sarpsborg, Trondheim og Tønsberg.

Siste nytt

Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Hvordan kan et rom bli vakkert og samtidig funksjonelt? Og hvordan kan unik dekor og interiør skapes på en bærekraftig måte med moderne teknologi? Det var temaet da Canon Norge inviterte til inspirasjonseventet Decorate-IT.
Trygve
Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Den grafiske bransjeforeningen Intergraf oppfordrer nå EU til å utsette den kontroversielle avskogingsforordningen EUDR, som etter planen trer i kraft 30. desember 2025.
EUDR-2-1024x684
Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Materialleverandøren Spandex introduserer den allsidige ImagePerfect iD9-serien.
iD9_PressRelease_ImagesiD9-SiD-Tenticles-980x512
Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Les videre

Kunst, lys og teknologi møtes i Botanisk hage

I samarbeid med Canon har kunstneren Cathrine Maske denne høsten utendørsutstillingen "Translucence" i Botanisk hage i Oslo, der gjennomskinnelighet brukes som kunstnerisk språk.
Fra-venstre-Kåre-Lundeby-Cathrine-Maske-og-Anton-Strand-og-Foto-Sigmun-Maske-Os
Kunst, lys og teknologi møtes i Botanisk hage

Amica vil styrke sin nærvær i Norden

Amica Technology er en amerikansk produsent som spesialiserer seg på UV-printere for roterende objekter. Tidligere hadde de mye OEM-produksjon, men i noen år nå har de fokusert på å bygge sitt eget varemerke.
Amica-1-1024x683
Amica vil styrke sin nærvær i Norden

Flere messehandeler for Ricoh

Ricoh hadde fylt standen sin med alt fra tonerpresser til etterbehandling og annet tilleggsutstyr. Det genererte mange besøkende – og førte også til flere handeler.
Ricoh-4-1024x683
Flere messehandeler for Ricoh

Riso: ”Stor interesse for inkjet”

Lars Andersson, nordisk salgssjef hos Riso, var en travel mann på årets Sign&Print Scandinavia, med kundemøter booket i en tettpakket timeplan over alle tre dagene. Ved slutten av dag tre var han fornøyd med resultatet.
RISO-Lars-1024x683
Riso: ”Stor interesse for inkjet”