MAKE!Graphics investerer stort i digitaltrykk

PUBLISERT: 22 januar 2024
OPPDATERT: 22 januar

MAKE!Graphics har inngått avtale med Konica Minolta om investering i digitaltrykkmaskiner på sine lokasjoner rundt om i Norge i løpet av 2024, med fokus på bærekraft, IT-sikkerhet og strategisk partnerskap.

MAKE!Graphics har som visjon å forme en verden der all visuell kommunikasjon er bærekraftig. Det stilte visse krav til en mulig leverandør og Konica Minolta ble utfordret som samarbeidspartner, spesielt når det gjaldt tre punkter: miljø og bærekraft, IT-sikkerhet og som partner innenfor eventuelle nye forretningsområder.

– Dette er områder som for de fleste er viktig, men som sjelden blir avgjørende for valg av leverandør. Senere i prosessen ble selvfølgelig maskiner og teknologi viktig, men jeg opplever det som svært positivt at MAKE!Graphics velger å utfordre oss som leverandør på dette, sier Roger Wiig, salgssjef i Konica Minolta i en pressemelding.

– Denne avtalen signaliserer ikke bare en modernisering av deres digitale trykkmaskiner, men også et dypt engasjement for miljø og bærekraft. Vi ser det som en stor tillitserklæring at MAKE!Graphics har valgt Konica Minolta som samarbeidspartner på digitaltrykk de kommende årene.

I følge MAKE!Graphics var en av hovedgrunnene til valget av Konica Minolta som leverandør deres forpliktelse til bærekraftig praksis med energieffektive løsninger og et sterkt fokus på et kontinuerlig kretsløp for maskiner og forbruksartikler.

Sikkerheten til data og konfidensialiteten til kundens informasjon er også av ytterste viktighet for MAKE!Graphics. Noe som er avgjørende i et stadig mer digitalisert landskap hvor datasikkerhet er kritisk.

Fra venstre: Andreas Bruvoll Åsen (Driftsdirektør MAKE!Graphics), Roger Wiig (Salgssjef Konica Minolta) og Espen Husebø Daland (Administrerende Direktør MAKEGraphics!).

Espen Husebø Daland, administrerende direktør i MAKE!Graphics, uttrykker sin entusiasme:

– Denne avtalen er ikke bare en oppgradering av maskinparken vår, men et skritt mot å bli mer ansvarlige i vår påvirkning på miljøet, samtidig som vi sikrer våre kunders data og utforsker nye forretningsmuligheter.

MAKE!Graphics er tidligere kjent som Allkopi men skiftet navn høsten 2022. Selskapet er lokalisert på åtte forskjellige steder i landet: Bergen, Drammen, Kristiansand, Stor-Oslo, Sandnes, Sarpsborg, Trondheim og Tønsberg.

Les videre

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Epson trykker på etikett og mikroproduksjon

Epson viser flere store innovasjoner innen etikettprinting under Drupa, men også løsninger for tekstiler samt mikroproduksjon og personalisering.
Epson-7-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324