WERA starter det nye året med ny ledelse

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 29 januar 2024
OPPDATERT: 29 januar
Ny daglig leder i WERA, Dag Brekke-Rasmussen og Kjersti Hole Haatveit, strategisk rådgiver og salgsleder, sier at det nå blir økt satsing og fokus på strategisk rådgivning, salg og kreativitet. Foto: WERA

Reklame, trykkeri- og kommunikasjonshuset WERA i Telemark rokerer i ledelsen og tar sats inn i 2024. Det betyr at tidligere daglig leder Kjersti Hole Haatveit overrekker stafettpinnen til Dag Brekke-Rasmussen.

Dag Brekke-Rasmussen var daglig leder fram til 2018 da Kjersti Hole Haatveit tok over. Han kommer nå tilbake som administrerende direktør og Kjersti Hole Haatveit blir ansvarlig for salg og får dermed mulighet til å jobbe langt mer aktivt ut i markedet med kundene. Det skriver WERA i en melding på nettsiden sin.

– Vi har en offensiv strategi for 2024 og gleder oss til å brette opp ermene med økt fokus på kommunikasjon, strategisk rådgivning og kreativitet, sier Kjersti Hole Haatveit og fortsetter:

– Vår vilje og evne til omstilling gir oss mulighet til å være i forkant, og til å tilpasse WERA til et skiftende marked. Vi gjør endringene for best mulig å serve våre kunder ved å utvikle selskapet videre.

– Dette er et strategisk viktig grep for WERA som nå kan fokusere ytterligere på salg og kundereisen. Gjennom vår stolte 129-årige historie har omstilling vært en del av vårt DNA. Vi har hele tiden ligget i forkant med å ta i bruk ny teknologi både på trykk- og byråtjenester, sier Dag Brekke-Rasmussen.

Påtroppende daglig leder Dag Brekke-Rasmussen har lang fartstid i bransjen, og har vært i WERA siden starten i 2005. Han var før det daglig leder i Oluf Rasmussen AS. Som 5. generasjon i familiebedriften har han solid kunnskap og lang erfaring fra grafisk bransje, foruten bred administrativ og økonomisk kompetanse.

– Det skal bli spennende å tre inn i rollen som daglig leder. WERA er i dag en digital, kreativ bedrift i en rivende utvikling. Vi er nå et 360 graders kommunikasjonshus som kan tilby alle tjenester innen markedsføring, print/dekor, posisjonering, merkevarebygging, digitale tjenester, foto/film, HR, rådgivning og kommunikasjon. Det blir spennende å lede WERA i årene framover, sier Dag Brekke-Rasmussen.

WERA har mange gode kunder både innen offentlig forvaltning, industri og tjenesteytende sektorer som er i vekst og som har stort behov for strategisk rådgivning, HR og kommunikasjon. I et marked der mye er likt, er det viktig å finne x-faktoren og hjelpe kunden med kommunikasjon overfor sine kunder og målgrupper.

– Kjersti Hole Haatveit er med sitt brede kontaktnett, solide erfaring og store engasjement rett person til å lede salgsarbeidet framover. Hennes kreative kompetanse innen salg, kommunikasjon og HR er en verdifull ressurs for WERA og for våre kunder, sier Dag Brekke-Rasmussen.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324