Han er Norges beste bilfolierer

Foto: Anja Degerholm
PUBLISERT: 7 februar 2024
OPPDATERT: 7 februar
En vinner er kåret: Nicklas Clausen fra Sarpsborg får representere Norge i Amsterdam i mars.

Etter at tolv deltakere knivet i løpet av en lang dag, sto til slutt Nicklas Clausen som vinner i den norske utgaven av World Wrap Masters.

Konkurransen ble arrangert av Fespa Norge og ble arrangert i forbindelse med at Larvik-bedriften NG Digital holdt åpent hus i sine lokaler 7. februar. Det var første gang det hele ble avgjort på bare én dag, vanligvis er det to konkurransedager for å kåre en vinner, som i fjor på Sign, Print & Promotion-messen. Antall deltakere var derfor begrenset til tolv.

– Alle plassene ble fylt, så vi måtte til og med ha kø i tilfelle noen skulle melde avbud, sier Per Stene, som er styreleder i Fespa Norge.

«Begynn alltid med det vanskeligste». Det var dommeren og wrapeksperten Ole Solskin Ravns råd til både besøkende og de som konkurrerte.

Alle som hadde meldt seg på møtte imidlertid opp denne onsdagen og de konkurrerte ikke bare om tittelen norgesmester i foliering, men også om muligheten til å reise til Fespa i Amsterdam i mars og konkurrere i World Wrap Masters.

Dommer var Ole Solskin Ravn, som er et kjent ansikt når det gjelder konkurranser i foliering.

– Det jeg ser etter fremfor alt er kvaliteten på arbeidet, men også hurtigheten. Begge deler må være der for til syvende og sist handler det om å se det fra et salgsperspektiv, kan vi selge dette, sier Ole Solskin Ravn.

Han roser de norske deltakerne:

– Deltakerne fra Norge og hele Skandinavia holder alltid høy kvalitet, og de fire som står igjen i konkurransen er veldig jevne, kommenterte han situasjonen under de to semifinalene.

En konsentrert Nicklas Clausen under finalen.

Deltakerne fikk vise sine kvaliteter i flere ulike ledd og til slutt sto det mellom Nicklas Clausen fra Sarpsborg, som til daglig jobber på Ringtun, og Jo Wennevold, som driver sitt eget firma Wennevold Wraps i Trondheim. Etter at Ole Solskin Ravn og fjorårsvinner Joakim Sveen så nøye på resultatene, var det klart at Nicklas Clausen fikk motta vinnerplaketten.

Det rakk ikke hele veien for Jo Wennevold, som fikk en hederlig andreplass og et godt omdømme av dommer Ole Solskin Ravn.

– Det er veldig deilig, jeg trodde ikke jeg skulle vinne, sier en glad vinner.

– De to første rundene var jeg nervøs og skjelven, men i semifinalen fikk jeg slappet mer av og i finalen hadde jeg et godt driv. Det var en kamp til siste sekund!

Sign&Print sier gratulerer med seieren og ønsker lykke til i Amsterdam!

Arrangementet ble holdt på NG Digital i Larvik.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324