Spandex lanserer ny folieserie

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 14 februar 2024
OPPDATERT: 14 februar
Den første serien som introduseres under varemerket er AUTO PPF som produseres av Orafol og er en serie lakkbeskyttelsesfilmer. Foto: Pressebilde

Spandex introduserer merkevaren AUTO og et produktsortiment som henvender seg til profesjonelle aktører i bilfolieringsbransjen. Det første produktet er en serie PPF-folier.

Spandex samarbeider med ledende produsenter om å utvikle skreddersydde, innovative produkter. Med AUTO kan profesjonelle aktører i bilfolieringsbransjen forvente produkter av ypperste kvalitet til sine prosjekter, ifølge Spandex som er eksklusiv distributør av sortimentet.

– Vi ønsker å skape en spennende merkevare som møter behovet for kvalitet og innovasjon, noe det voksende bilmiljøet krever. Det kravet innfrir vi med produkter som tilbyr eksepsjonelle kvaliteter. AUTO utvider valgmulighetene for både fagfolk og bileiere, sier Michael Kist, Automotive Group Market Development Manager i Spandex.

Den første serien som introduseres under varemerket er AUTO PPF som produseres av Orafol og er en serie lakkbeskyttelsesfilmer som gir beskyttelse mot steinsprut og riper.

Serien består av to folier som dekker ulike behov: AUTO PPF Hyper og AUTO PPF Super. Begge foliene har selvhelbredende overflate som sørger for at mindre riper forsvinner ved varmetilførsel, slik at bilen beholder sitt feilfrie utseende. AUTO PPF Hyper tar det enda lenger da folien er keramisk belagt, noe som forbedrer de hydrofobe egenskapene.

Påføringsprosessen er enkel, takket være foliens eksepsjonelle skjære- og klebeegenskaper. Foliene leveres med 10 års garanti fra produsenten Orafol, noe som gir langvarig beskyttelse og trygghet. AUTO PPF-serien er nå tilgjengelig fra Spandex.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Fujifilm: "Det er veldig sjeldent at en ny blekkteknologi lanseres"

Fujifilm har utviklet en helt ny blekkteknologi. Aquafuze kombinerer UV LED og vannbasert utskrift. Teknologien debuterer i den nye storformatskriveren Acuity Triton, utviklet i samarbeid med Mutoh.
fujifilm0061

Ny beskyttelsesfilm for frontruter: "Utrolig stort marked"

Hexis bestselgende lakkbeskyttelsesfilm Bodyfence kommer med en ny film for å beskytte frontruter.
fukt_9373

Raskere bilfoliering og bedre resultater med ProSlide-teknikken

Scandraft har begynt å selge den nye Oracal 970 RA+ som har den noe revolusjonerende ProSlide-teknologien. Sign&Print deltok da kundene fikk teste folieringsfilmen.
proslide_9796

Suksess for folieringskonkurranse – og to solgte maskiner

Spandex gjorde mye av seg på årets messe med plass til både å vise frem maskiner og materialer, men også arrangere The Spandex Mystery Wrap Competition. Dette førte til at mye folk samlet seg midt i messehallen.
Spandex 1