Spandex introduserer merkevaren AUTO og et produktsortiment som henvender seg til profesjonelle aktører i bilfolieringsbransjen. Det første produktet er en serie PPF-folier.
Spandex samarbeider med ledende produsenter om å utvikle skreddersydde, innovative produkter. Med AUTO kan profesjonelle aktører i bilfolieringsbransjen forvente produkter av ypperste kvalitet til sine prosjekter, ifølge Spandex som er eksklusiv distributør av sortimentet.
– Vi ønsker å skape en spennende merkevare som møter behovet for kvalitet og innovasjon, noe det voksende bilmiljøet krever. Det kravet innfrir vi med produkter som tilbyr eksepsjonelle kvaliteter. AUTO utvider valgmulighetene for både fagfolk og bileiere, sier Michael Kist, Automotive Group Market Development Manager i Spandex.
Den første serien som introduseres under varemerket er AUTO PPF som produseres av Orafol og er en serie lakkbeskyttelsesfilmer som gir beskyttelse mot steinsprut og riper.
Serien består av to folier som dekker ulike behov: AUTO PPF Hyper og AUTO PPF Super. Begge foliene har selvhelbredende overflate som sørger for at mindre riper forsvinner ved varmetilførsel, slik at bilen beholder sitt feilfrie utseende. AUTO PPF Hyper tar det enda lenger da folien er keramisk belagt, noe som forbedrer de hydrofobe egenskapene.
Påføringsprosessen er enkel, takket være foliens eksepsjonelle skjære- og klebeegenskaper. Foliene leveres med 10 års garanti fra produsenten Orafol, noe som gir langvarig beskyttelse og trygghet. AUTO PPF-serien er nå tilgjengelig fra Spandex.