Spandex lanserer ny folieserie

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 14 februar 2024
OPPDATERT: 14 februar
Den første serien som introduseres under varemerket er AUTO PPF som produseres av Orafol og er en serie lakkbeskyttelsesfilmer. Foto: Pressebilde

Spandex introduserer merkevaren AUTO og et produktsortiment som henvender seg til profesjonelle aktører i bilfolieringsbransjen. Det første produktet er en serie PPF-folier.

Spandex samarbeider med ledende produsenter om å utvikle skreddersydde, innovative produkter. Med AUTO kan profesjonelle aktører i bilfolieringsbransjen forvente produkter av ypperste kvalitet til sine prosjekter, ifølge Spandex som er eksklusiv distributør av sortimentet.

– Vi ønsker å skape en spennende merkevare som møter behovet for kvalitet og innovasjon, noe det voksende bilmiljøet krever. Det kravet innfrir vi med produkter som tilbyr eksepsjonelle kvaliteter. AUTO utvider valgmulighetene for både fagfolk og bileiere, sier Michael Kist, Automotive Group Market Development Manager i Spandex.

Den første serien som introduseres under varemerket er AUTO PPF som produseres av Orafol og er en serie lakkbeskyttelsesfilmer som gir beskyttelse mot steinsprut og riper.

Serien består av to folier som dekker ulike behov: AUTO PPF Hyper og AUTO PPF Super. Begge foliene har selvhelbredende overflate som sørger for at mindre riper forsvinner ved varmetilførsel, slik at bilen beholder sitt feilfrie utseende. AUTO PPF Hyper tar det enda lenger da folien er keramisk belagt, noe som forbedrer de hydrofobe egenskapene.

Påføringsprosessen er enkel, takket være foliens eksepsjonelle skjære- og klebeegenskaper. Foliene leveres med 10 års garanti fra produsenten Orafol, noe som gir langvarig beskyttelse og trygghet. AUTO PPF-serien er nå tilgjengelig fra Spandex.

Les videre

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx

Motvind for Metsä Board som håper på økt etterspørsel etter kartong

Metsä Board gikk med et tap på 800 000 euro i andre kvartal (april-juni 2024). Selskapet tror imidlertid at leveransene av kartong vil øke litt sammenlignet med slutten av fjorårets sommer.
Metsa

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Lessebo Paper: "Det har lykkes oss å nå unikt lave CO2-verdier"

Svenske Lessebo Paper har greid å redusere sine karbondioksydutslipp med stor suksess. Et tonn papir hos dem gir 11 kilo CO2.
– Dette må sammenliknes med konkurrenter ute i Europa som ligger på cirka sekshundreogtjue kilo, sier Jens Olson, administrerende direktør for Lessebo Paper.
Lessebo

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx