Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

PUBLISERT: 28 februar 2024
OPPDATERT: 28 februar
Eksempel på interaktiv design i Zeno. Foto: Pressebilde

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.

Zeno er en abonnementsbasert virtuell 3D-plattform eksklusiv for Spandex som allerede er rullet ut i flere europeiske markeder, blant annet de nordiske nabolandene. Ifølge Spandex setter denne tjenesten en ny standard for interaktiv bilfoliering. Nå er det tid for lansering også i Norge.

– Vi viste Zeno da vi hadde åpent hus i Larvik 9. november og det var stor interesse, sier Mads Bay, salgssjef i Spandex Norge.

Han sier at det at Norge lanserer tjenesten noe senere er en fordel, blant annet fordi det gir mulighet å dra lærdom av hvordan det fungerte i andre land. Spandex arrangerer gratis webinarer, så kundene kan se alle mulighetene Zeno tilbyr. Da har de også mulighet til å stille spørsmål så bruken blir optimal etter kjøp.

Intuitivt grensesnitt

Sign&Print får en gjennomgang av André Johansen, som er superbruker av Zeno og skal være den som holder de digitale orienteringene sammen med Mads Bay. På få minutter har han produsert et eksempel på hvordan et 3D-design kan se ut med ulike farger og dekor.

– Det er intuitivt og superenkelt å bruke, sier André Johansen.

Verktøyet har nesten 600 kjøretøy i biblioteket, og flere blir lagt til hele tiden. André understreker at det ikke bare er sportsbiler, men også vanlige bilmodeller som brukes kommersielt, for det er der volumene er.

I Zeno vises det hvordan fargegjengivelsen blir i både sol og skygge og hvordan kjøretøyet ser ut fra ulike vinkler, også ovenfra. Den viser også effektivt forskjellen mellom matt og blank folie. Brukeren kan laste opp egne filer i de mest brukte formatene eller bruke de mer enn 1000 dekorene som er tilgjengelige i biblioteket for å lage unike mønstre. Zeno kan visualisere enhver dekor og foliering, på ønsket kjøretøy.

360 graders gjengivelse

Brukeren har tilgang til Spandex bilfolieringsmerker. Når en avgjørelse er tatt, kan de aktuelle foliene bestilles direkte i Spandex sin nettbutikk. Programmet lager også en interaktiv 360-graders gjengivelse av designet med bilder og filmer, for å vise til sluttkunden eller dele på sosiale plattformer.

– Zeno er et visualiseringsverktøy som ikke erstatter programmene som foliererne allerede bruker. Det er et komplement som skal gjøre det lettere å visualisere kundenes drømmer og gjøre det lettere for dem å si ja. En måte å generere mersalg på, helt enkelt. Kundene skal være fornøyd med det de ser – og det de deretter får, sier Mads Bay.

Webinarer
Onsdag 06. mars, 13:00 – 14:00
Torsdag 07. mars, 09:00 – 10:00
Tirsdag 12. mars kl 09:00 – 10:00
Onsdag 13. mars kl 13:00 – 14:00
Fredag ​​22. mars, 09:00 – 10:00

Påmelding

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz