
Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno er en abonnementsbasert virtuell 3D-plattform eksklusiv for Spandex som allerede er rullet ut i flere europeiske markeder, blant annet de nordiske nabolandene. Ifølge Spandex setter denne tjenesten en ny standard for interaktiv bilfoliering. Nå er det tid for lansering også i Norge.
– Vi viste Zeno da vi hadde åpent hus i Larvik 9. november og det var stor interesse, sier Mads Bay, salgssjef i Spandex Norge.
Han sier at det at Norge lanserer tjenesten noe senere er en fordel, blant annet fordi det gir mulighet å dra lærdom av hvordan det fungerte i andre land. Spandex arrangerer gratis webinarer, så kundene kan se alle mulighetene Zeno tilbyr. Da har de også mulighet til å stille spørsmål så bruken blir optimal etter kjøp.
Intuitivt grensesnitt
Sign&Print får en gjennomgang av André Johansen, som er superbruker av Zeno og skal være den som holder de digitale orienteringene sammen med Mads Bay. På få minutter har han produsert et eksempel på hvordan et 3D-design kan se ut med ulike farger og dekor.
– Det er intuitivt og superenkelt å bruke, sier André Johansen.
Verktøyet har nesten 600 kjøretøy i biblioteket, og flere blir lagt til hele tiden. André understreker at det ikke bare er sportsbiler, men også vanlige bilmodeller som brukes kommersielt, for det er der volumene er.
I Zeno vises det hvordan fargegjengivelsen blir i både sol og skygge og hvordan kjøretøyet ser ut fra ulike vinkler, også ovenfra. Den viser også effektivt forskjellen mellom matt og blank folie. Brukeren kan laste opp egne filer i de mest brukte formatene eller bruke de mer enn 1000 dekorene som er tilgjengelige i biblioteket for å lage unike mønstre. Zeno kan visualisere enhver dekor og foliering, på ønsket kjøretøy.
360 graders gjengivelse
Brukeren har tilgang til Spandex bilfolieringsmerker. Når en avgjørelse er tatt, kan de aktuelle foliene bestilles direkte i Spandex sin nettbutikk. Programmet lager også en interaktiv 360-graders gjengivelse av designet med bilder og filmer, for å vise til sluttkunden eller dele på sosiale plattformer.
– Zeno er et visualiseringsverktøy som ikke erstatter programmene som foliererne allerede bruker. Det er et komplement som skal gjøre det lettere å visualisere kundenes drømmer og gjøre det lettere for dem å si ja. En måte å generere mersalg på, helt enkelt. Kundene skal være fornøyd med det de ser – og det de deretter får, sier Mads Bay.
Webinarer
Onsdag 06. mars, 13:00 – 14:00
Torsdag 07. mars, 09:00 – 10:00
Tirsdag 12. mars kl 09:00 – 10:00
Onsdag 13. mars kl 13:00 – 14:00
Fredag 22. mars, 09:00 – 10:00