Lederskifte i Luth Gruppen

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 12 mars 2024
OPPDATERT: 12 mars
Jeppe B. Nielsen og Arne H. Nielsen. Pressefoto.

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.

Jeppe (48) har jobbet i Luth Gruppen i forskjellige roller siden 2002 og har i de seneste årene viet mesteparten av sin tid til satsingen på skilt & dekor markedet. Her har Luth Gruppen fått et solid fotfeste med produkter fra blant annet EPSON, Summa og Grafityp, heter det i en pressemelding fra firmaet i anledning lederskiftet.

Arne Henrik (69) har viet hele sin aktive yrkeskarriere i Luth Gruppen og har 45 års erfaring med ledelse og salg av maskiner og forbruksmateriell til grafisk bransje. Han overtok som eier og sjef i 1985, etter at hans far, Arne Hartmann Nielsen, hadde ledet firmaet siden 1946.

Dermed konkluderes en spesiell statistikk der Luth Gruppen har hatt kun 3 direktører i løpet av firmaets 130-årige historie! Luth Gruppen ble etablert i 1893 av Johan Wilhelm Luth og har helt siden starten betjent grafiske bransjer med varer av topp kvalitet fra anerkjente internasjonale leverandører.

Den teknologiske utviklingen gjennom Luth Gruppens 130 år har vært formidabel. Bedriften har vært med på mange opp- og nedturer gjennom årene, og har klart å følge med i utviklingen og holde seg oppdatert med både produkter og kompetanse. Arbeidet med å ha de riktige produktene og den rette kompetansen er en kontinuerlig prosess som fortsatt pågår.

Arne vil fortsatt bidra med sin 45-årige erfaring i firmaet som styreformann, og overlater nå den daglige oppgaven til en ny generasjon i Luth Gruppens lange historie.

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Motvind for Metsä Board som håper på økt etterspørsel etter kartong

Metsä Board gikk med et tap på 800 000 euro i andre kvartal (april-juni 2024). Selskapet tror imidlertid at leveransene av kartong vil øke litt sammenlignet med slutten av fjorårets sommer.
Metsa

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx