Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

PUBLISERT: 21 mars 2024
OPPDATERT: 21 mars
Multiline programvare består av 14 moduler som kan settes sammen etter ønske. Markedssjef Jef Stoffels kan sees på bildet.

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.

14 ulike moduler kan settes sammen vilkårlig i Datalines programvareløsning Multiline.
Dette gjelder alt fra kunderelasjoner (CRM), kalkyler og tilbud, pre-flighting, ordreoppretting og bekreftelse, intern arbeidsflyt, analyse og rapportering, fakturering, varelager mv.

Markedssjef Jef Stoffels, som tidligere har hatt en tilsvarende stilling i ESKO, forteller at de fleste starter med å bygge et CRM-system for håndtering av kunderelasjoner. Derfra går de vanligvis videre til ordreoppretting eller lagerstyring. Trikset er at du kan fylle på etter hvert som behovene melder seg. Dataline er ansvarlig for integrasjonen.

Versjon 6.0, som skal presenteres på FESPA, har som noe nytt at flere av de enkle og mer administrative prepress-funksjonene kan utføres av det administrative personalet. Dette senker flaskehalsbelastningen i prepress og gjør at flere jobber kan produseres i tide, sier Jef Stoffels.

De har også utviklet apper som lar deg overvåke systemet fra hvilken som helst smarttelefon eller nettbrett, og bl.a. kan godkjenne eksterne oppgaver.

En solid base

Dataline har i dag mer enn 1 000 bedrifter som kunder med mer enn 10 000 brukere. Dataline er et belgisk selskap med 60 ansatte. I Skandinavia fungerer NIZE equipment som en slags partner. Direktør Lars Nikolajsen fra NIZE equipment forklarer:

– Vi verken selger eller støtter Multiline. Men ser vi et behov hos en av våre kunder, foreslår vi Multiline som løsning. Dataline tar da over seg selv. Dette skjer typisk ved å intervjue kunden i noen timer om hvordan deres produksjon er satt sammen og hvilke utfordringer de møter. Etter intervjuet settes det sammen en demo for å vise hvordan kundens utfordringer kan løses. Noen ganger er det nødvendig med noen få demoer, men de er veldig seriøse med arbeidet sitt.

Jef Stoffels avslutter med å si at vi på DRUPA vil vise noen nye løsninger basert på AI (kunstig intelligens), men vil ikke snakke mer om det på nåværende tidspunkt.

Les videre

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong