
I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Ifølge Gelato er denne tjenesten i en klasse for seg og utviklet for hastighet og effektivitet for alle typer trykkjobber. Gjennom Gelato Connect skal tradisjonelle trykkerier sømløst kunne gå over til netthandel med produksjon av personaliserte produkter og dra nytte av den voksende trenden med print-on-demand.
Det skal være et brukervennlig system som enkelt kan administreres via mobiltelefonen og som ikke krever noen dypere teknisk kompetanse. Et hjelpemiddel for å automatisere enklere arbeidsoppgaver og i forlengelsen av dette øke produktiviteten og veksten.
– Gelato ser for seg en fremtid hvor on-demand produsenter leder an for å gi hver forbruker tilgang til personaliserte varer som er lagd lokalt, sier Gelatos grunnlegger og administrerende direktør, Henrik Müller-Hansen, i en pressemelding. Han fortsetter:
– I løpet av de siste 15 årene har vi jobbet tett med banebrytende produksjonspartnere og globale maskinleverandører for å utvikle en markedsplass som gjør det mulig for produsenter å støtte netthandels-skapere over hele verden. Med lokal on-demand produksjon fremmer vi vekst i den digitale trykkeribransjen. Ved å jobbe sammen med våre produksjonspartnere kan vi endre måten vår verden produserer på.
Gelato Connect har blitt testet og validert av VIP-partnere og lanseres for fullt under Drupa.
Henrik Müller-Hansen vil også være en av foredragsholderne på Drupa Cube-scenen 31. mai klokken 10.45. Presentasjonen hans har tittelen «Why Gen Z and the creator economy means new opportunity for printers».