Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

PUBLISERT: 17 april 2024
OPPDATERT: 17 april
Foto: Joshua Rawson-Harris, Unsplash.

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs «2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey», prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.

Selv om dette ikke kommer så mye av en overraskelse for industriens følgere, gir det en reell mulighet for CPG-selskaper til å omfavne bærekraftige løsninger.

Undersøkelsen omfattet tusen voksne og fant at nesten førti prosent av respondentene sa at de enten ofte eller alltid velger bærekraftig emballerte produkter når de foretar et kjøp der de har et valg. Men antallet hopper med halvparten til femtifire prosent blant respondenter i alderen atten til trettifire som sa at de tar valg basert på bærekraft. 33 prosent av respondentene i alderen 35 og eldre, og tjuefem prosent av de i alderen 55 og eldre, velger produkter med bærekraftig emballasje «alltid» eller «ofte».

Andre nøkkelfunn fra undersøkelsen:
  • Nesten femti prosent av 18- til 34-åringer er villige til å reise 1,5 mil eller mer til en butikk som bruker bærekraftig emballasje.
  • Syttini prosent av 18- til 34-åringer er villige til å betale mer for produkter eller matvarer som er bærekraftig pakket, og de fleste er villige til å betale tjuefem prosent ekstra eller mer. I motsetning til dette var bare femtiseks prosent av forbrukerne 35 og eldre og 41 prosent av forbrukerne 55 og eldre villige til å betale noe for produkter med bærekraftig emballasje.
  • 67 prosent av 18- til 34-åringer er villige til å gjøre minst moderate endringer i sine vaner eller livsstil for å gi plass til mat eller produkter med bærekraftig emballasje. Disse endringene inkluderer å reise videre for å finne bærekraftig pakkede produkter.
  • 53 prosent av unge forbrukere erkjente at deres sosiale kretser spilte en betydelig rolle i deres valg, og sa at deres miljøbevisste handlevalg er «veldig» eller «moderat» påvirket av valgene til venner og familie, sammenlignet med bare tjueni. prosent av eldre generasjoner.
  • Førtiåtte prosent av unge forbrukere sa at det enten var «alltid» eller «ofte» en avtalebryter hvis et produkt ikke hadde bærekraftig emballasje.

De fullstendige resultatene av undersøkelsen er tilgjengelige på ALPLAs nettsted Plastic Reimagined.

(Tekst: Bo Wallteg)

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong