Antalis støtter sine leverandører innen storformat

PUBLISERT: 29 april 2024
OPPDATERT: 29 april
Christer Bratz, salgsdirektør visuell kommunikasjon i Antalis Norge.

Antalis Norge har de siste årene satset på store maskiner i mellomsegmentet. Det vil også merkes under Drupa, hvor de er representert ved flere leverandører.

Da rentene begynte å stige og den norske kronen svekket seg, bestemte Antalis seg for å ta et viktig veivalg.

– Høsten 2022 tok vi en strategisk beslutning om å satse mer på de store maskinene. Vi merket at de mindre kundene var avventende, mens de større aktørene hadde større investeringsvilje og så mer langsiktig på investeringen, også i krevende tider. Det har vært vellykket og vi hadde helt rett i den spådommen, sier Christer Bratz, salgsdirektør visuell kommunikasjon i Antalis Norge.

Antalis største leverandør innen maskinvare er HP, og det er spesielt HP Latex R-serien som har tiltrukket seg kunder, sier Christer Bratz. Siden årsskiftet har man også vært forhandler for Durst-eide Vanguard og har allerede solgt en maskin av UV-planskriverne deres.

– Vanguard har imponert meg med både god pris og ytelse, du får mye for pengene. Vi ser frem til å samarbeide med dem videre i Norge og er veldig fornøyd med deres profesjonelle fremtoning, og hvor sluttkundefokuserte de er.

– Vanguard har imponert meg med både god pris og ytelse, du får mye for pengene, sier Christer Bratz.

Epson er en annen leverandør som Antalis har jobbet med lenge, og der er det fremfor alt resin- og eco-solvent maskiner rettet mot skiltmakere som selger mest.

– Jeg vil si at vi aldri har hatt en mer komplett produktportefølje enn vi har nå, noe som gjør at vi kan tilby riktig produkt til kunden og ha muligheter for de aller fleste typer kunder.

Under Drupa vil Antalis Norge være på plass hos HP, Vanguard og Epson for å møte norske kunder.

– Vi ser frem til mye prat om hardware og håper på virkelig interessante nyheter fra våre partnere. Noe jeg har sett de siste årene er at mange leverandører faktisk har kommet med nye funksjoner som kan bidra til at kunden utvikles. Mitt håp er at denne trenden fortsetter, for det trenger den grafiske bransjen.

Christer Bratz nevner HP:s hvite blekk som et eksempel. Noe som gjør det mulig for den lille skiltmakeren som lever av for eksempel bildekor å prøve lykken på nye områder som interiør – med samme maskin.

– Hastighet er viktig når det kommer til nye maskiner, men det er kanskje ikke det som får kundene til å oppgradere. De må kunne utvikle virksomheten sin, det er det viktigste.

– Den store verdien av messer som Drupa er den gode samtalen om mulighetene for utvikling. Vi i Antalis ser på oss selv som en kompetanseleverandør, en god sparringspartner for kunden når de ønsker å ta neste steg. Vår rolle er å hjelpe kunden til å se nye muligheter, avslutter Christer Bratz.

HP Latex R

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324