Xeikon viser innovasjoner i nøkkelsegmenter på Drupa

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 29 april 2024
OPPDATERT: 29 april
Paul Salmon og Per Larsson vil være på plass under Drupa for å møte de nordiske kundene. Foto: Pressebilde

Xeikon, som er en del av Flint Group, tilbyr digitale løsninger for både den grafiske industrien og emballasjeindustrien. På Drupa viser de frem de siste innovasjonene i disse segmentene.

Xeikon deltar på Drupa for syvende gang.

– La oss være ærlige, akkurat som mange andre bransjer har trykkeribransjen vært gjennom en turbulent periode som har satt fart i veien til digitalisering. Denne endringen er et svar på nye trender som krever større fleksibilitet, et engasjement for bærekraftige løsninger og økt effektivitet, sier Filip Weymans, Vice President of Marketing i Xeikon, i en pressemelding.

På Drupa vil Xeikon vise løsninger innen flere nøkkelsegmenter. Når det gjelder produksjon av fleksibel emballasje, vises Xeikon TITON, som er et svar på kravet om mer bærekraftige og miljøvennlige emballasjeløsninger. Med denne teknologien er det mulig å trykke papirbasert fleksibel emballasje som et alternativ til plast. En løsning som oppfyller strenge krav til mattrygghet, temperatur, kjemisk og mekanisk bestandighet.

For bølgepapp er det Xeikon IDERA som er i fokus, også for sikker trykk på matemballasje.

På det grafiske området vises Xeikon SIRIUS med tørrtoner som skal være egnet for kostnadseffektiv kommersiell trykking ved middels volum.

Endelig vises to kompletterende løsninger for etikettrykk: Panther (UV-inkjetprinter) og LION (tørrtoner), som begge tilbyr hastighet og kvalitet, ifølge produsenten.

Xeikon fremhever også sine ECO-tonere, som er utviklet for å redusere klimaavtrykket. De er laget med mer enn 60 prosent resirkulert materiale og skal kombinere både mattrygghet og bærekraftige valg.

To nordiske salgssjefer vil være på stedet under messen for å møte kunder fra Norden, Per Larsson 28. mai–2. juni og Paul Salmon 2.–7. juni.

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Fujifilm lanserer nye tonerpresser med spesialfarger

Fujifilm kommer med fire nye produksjonspresser i midt-sjiktet innenfor sin Revoria Pressstm -serie.
Fujifilm_Revoria_SC285S-2048x719

Siste nytt

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage