Xeikon viser innovasjoner i nøkkelsegmenter på Drupa

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 29 april 2024
OPPDATERT: 29 april
Paul Salmon og Per Larsson vil være på plass under Drupa for å møte de nordiske kundene. Foto: Pressebilde

Xeikon, som er en del av Flint Group, tilbyr digitale løsninger for både den grafiske industrien og emballasjeindustrien. På Drupa viser de frem de siste innovasjonene i disse segmentene.

Xeikon deltar på Drupa for syvende gang.

– La oss være ærlige, akkurat som mange andre bransjer har trykkeribransjen vært gjennom en turbulent periode som har satt fart i veien til digitalisering. Denne endringen er et svar på nye trender som krever større fleksibilitet, et engasjement for bærekraftige løsninger og økt effektivitet, sier Filip Weymans, Vice President of Marketing i Xeikon, i en pressemelding.

På Drupa vil Xeikon vise løsninger innen flere nøkkelsegmenter. Når det gjelder produksjon av fleksibel emballasje, vises Xeikon TITON, som er et svar på kravet om mer bærekraftige og miljøvennlige emballasjeløsninger. Med denne teknologien er det mulig å trykke papirbasert fleksibel emballasje som et alternativ til plast. En løsning som oppfyller strenge krav til mattrygghet, temperatur, kjemisk og mekanisk bestandighet.

For bølgepapp er det Xeikon IDERA som er i fokus, også for sikker trykk på matemballasje.

På det grafiske området vises Xeikon SIRIUS med tørrtoner som skal være egnet for kostnadseffektiv kommersiell trykking ved middels volum.

Endelig vises to kompletterende løsninger for etikettrykk: Panther (UV-inkjetprinter) og LION (tørrtoner), som begge tilbyr hastighet og kvalitet, ifølge produsenten.

Xeikon fremhever også sine ECO-tonere, som er utviklet for å redusere klimaavtrykket. De er laget med mer enn 60 prosent resirkulert materiale og skal kombinere både mattrygghet og bærekraftige valg.

To nordiske salgssjefer vil være på stedet under messen for å møte kunder fra Norden, Per Larsson 28. mai–2. juni og Paul Salmon 2.–7. juni.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324