Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 16 mai 2024
OPPDATERT: 17 mai
Fra venstre: aksjonær i Fagtrykk Idé AS, Stian Nilsen, avdelingsleder i Tromsø, Rolf Hansen, Frode Pettersen, Jack Arne Alvarstein og aksjonær og daglig leder i Fagtrykk Idé AS, Paul Håkon Nilsen.

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen. Dette ifølge en pressemelding fra Fagtrykk Idé.

Fagtrykk Idé har hovedkontor i Alta, med avdelingskontor i Tromsø. Med oppkjøpet av ISAS Reklame styrker de nå tilstedeværelsen i Nord-Norges største by når selskapene fusjonerer.

– Vi har vurdert flere alternativer, men har valgt Fagtrykk Idé as som den mest relevante kjøperen. De har et godt faglig miljø og en framoverlent strategi som vi liker, forteller aksjonærene Frode Pettersen og Jack Arne S Alvarstein.

Fagtrykk Idé as blir med dette styrket og blir i bedre stand til å påta seg større og mer krevende oppdrag i Ishavsbyen.

Kundene blir med videre

ISAS Reklame er registrert under navnet Ivar Sandnes AS og ble startet i 1982. Bedriften har seks ansatte og omsatte for 12 millioner kroner i 2023.

– Vi takker våre kunder og samarbeidspartnere gjennom mange år for samarbeidet og ønsker alle sammen med over til Fagtrykk Idé as. Både eiere og ansatte blir med videre, legger Alvarstein og Pettersen til.

Fornøyd med prosessen

Daglig leder i Fagtrykk Idé AS, Paul Håkon Nilsen, forteller at oppkjøpet er en del av bedriftens strategi for å vokse både i Tromsø og Nord-Norge.

– Dette er positivt for bedriften, og vil styrke Fagtrykk Idés posisjon i Tromsø-markedet når vi nå fusjonerer og utvider vår avdeling i Tromsø. Kjøpsprosessen har vært ryddig, forteller Nilsen og ønsker kunder av ISAS Reklame velkommen til Fagtrykk Idé.

Fagtrykk Idé AS omsatte for nærmere 38 millioner kroner i 2023 med 14 ansatte, og vil med oppkjøpet har over 20 personer i arbeid.

Det er brødrene Paul Håkon og Stian Nilsen som eier Fagtrykk Idé as.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324