Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 16 mai 2024
OPPDATERT: 17 mai
Fra venstre: aksjonær i Fagtrykk Idé AS, Stian Nilsen, avdelingsleder i Tromsø, Rolf Hansen, Frode Pettersen, Jack Arne Alvarstein og aksjonær og daglig leder i Fagtrykk Idé AS, Paul Håkon Nilsen.

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen. Dette ifølge en pressemelding fra Fagtrykk Idé.

Fagtrykk Idé har hovedkontor i Alta, med avdelingskontor i Tromsø. Med oppkjøpet av ISAS Reklame styrker de nå tilstedeværelsen i Nord-Norges største by når selskapene fusjonerer.

– Vi har vurdert flere alternativer, men har valgt Fagtrykk Idé as som den mest relevante kjøperen. De har et godt faglig miljø og en framoverlent strategi som vi liker, forteller aksjonærene Frode Pettersen og Jack Arne S Alvarstein.

Fagtrykk Idé as blir med dette styrket og blir i bedre stand til å påta seg større og mer krevende oppdrag i Ishavsbyen.

Kundene blir med videre

ISAS Reklame er registrert under navnet Ivar Sandnes AS og ble startet i 1982. Bedriften har seks ansatte og omsatte for 12 millioner kroner i 2023.

– Vi takker våre kunder og samarbeidspartnere gjennom mange år for samarbeidet og ønsker alle sammen med over til Fagtrykk Idé as. Både eiere og ansatte blir med videre, legger Alvarstein og Pettersen til.

Fornøyd med prosessen

Daglig leder i Fagtrykk Idé AS, Paul Håkon Nilsen, forteller at oppkjøpet er en del av bedriftens strategi for å vokse både i Tromsø og Nord-Norge.

– Dette er positivt for bedriften, og vil styrke Fagtrykk Idés posisjon i Tromsø-markedet når vi nå fusjonerer og utvider vår avdeling i Tromsø. Kjøpsprosessen har vært ryddig, forteller Nilsen og ønsker kunder av ISAS Reklame velkommen til Fagtrykk Idé.

Fagtrykk Idé AS omsatte for nærmere 38 millioner kroner i 2023 med 14 ansatte, og vil med oppkjøpet har over 20 personer i arbeid.

Det er brødrene Paul Håkon og Stian Nilsen som eier Fagtrykk Idé as.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01