Canon på Drupa: "En arena for å stake ut en ny kurs"

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 20 mai 2024
OPPDATERT: 20 mai
Magnus Blegen. Pressefoto.

Canon Norge kommer til å ha ansatte på stedet under alle messedager. Sign&Print spurte Magnus Blegen, direktør for produksjon, om forventningene til årets Drupa.

– Det overordnede budskapet er at Canon har en forpliktelse til å investere i bransjen og det viser vi ved å ha Drupas tredje største stand. Drupa er en høytid for alle som er glade i det trykte budskapet og vi vil vise kraften i trykte produkter.

– Vi går en spennende tid i møte med store muligheter innen digitaltrykk, men det er noe som krever både omstilling og investeringer i bransjen. Drupa er en arena hvor vi kan samle teknologier og kompetanse sammen med kundene å stake ut en ny kurs.

Hvilke nyheter presenteres som er mest interessante for det norske markedet?

– Det blir spennende å vise frem en rekke forbedringer som kan skape interessante applikasjons- og forretningsmuligheter. Som en programvare som muliggjør å printe taktilt eller FLXflow for Arizona 2300-serien for mer effektiv produksjon på flatbed. Det blir også spennende med nyhetene innen høyhastighets-inkjet, samt visning av en komplett «plakatfabrikk» og løsninger for emballasjeproduksjon, for kunder som ønsker å gå i en mer industriell retning.

Les videre

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2