Canon Norge kommer til å ha ansatte på stedet under alle messedager. Sign&Print spurte Magnus Blegen, direktør for produksjon, om forventningene til årets Drupa.
– Det overordnede budskapet er at Canon har en forpliktelse til å investere i bransjen og det viser vi ved å ha Drupas tredje største stand. Drupa er en høytid for alle som er glade i det trykte budskapet og vi vil vise kraften i trykte produkter.
– Vi går en spennende tid i møte med store muligheter innen digitaltrykk, men det er noe som krever både omstilling og investeringer i bransjen. Drupa er en arena hvor vi kan samle teknologier og kompetanse sammen med kundene å stake ut en ny kurs.
Hvilke nyheter presenteres som er mest interessante for det norske markedet?
– Det blir spennende å vise frem en rekke forbedringer som kan skape interessante applikasjons- og forretningsmuligheter. Som en programvare som muliggjør å printe taktilt eller FLXflow for Arizona 2300-serien for mer effektiv produksjon på flatbed. Det blir også spennende med nyhetene innen høyhastighets-inkjet, samt visning av en komplett «plakatfabrikk» og løsninger for emballasjeproduksjon, for kunder som ønsker å gå i en mer industriell retning.