HP og Canva vil demokratisere design og printing

Foto: Søren Winsløw
PUBLISERT: 28 mai 2024
OPPDATERT: 29 mai
Haim Levit, Senior Vice President for HP Industrial Printing, forteller begeistret om hvordan samarbeidet vil demokratisere print.

HP annonserte i dag et strategisk flerårig globalt partnerskap med Canva, en plattform for visuell kommunikasjon. Samarbeidet har som mål å gi millioner av Canva-brukere over hele verden muligheten til å enkelt designe online, lage visuelt innhold og printe lokalt.

Pressefoto

Samarbeidet mellom HP og Canva som ble annonsert på Drupa, har  som mål å være til fordel for både HP Print Service Providers (PSPs) og Canva-fellesskapet, slik at alle som lager visuelt innhold på Canva-plattformen kan designe og skrive ut i et fullt integrert system.

– Denne flerårige avtalen vil gjøre det mulig for Canva-brukere å designe hva som helst og skrive ut hvor som helst uten at det går på bekostning av kvalitet og autentisitet. Partnerskapet vil levere en enorm strategisk verdi og drive kundevekst på tvers av begge organisasjoner, sa Cliff Obrecht, Canva-medgründer og Chief Operating Officer.

Canva ble grunnlagt i 2013 og har over 185 millioner brukere som lager rundt fem milliarder design i året. Bare en brøkdel av disse (0,2 %) havner på trykk i dag. Det er HPs og Canvas ambisjon å heve dette tallet til 0,5 %, men det er også 25 millioner årlige utskriftsjobber som sendes i retning av HP-brukere.

Lanseringen av Canva Print i 2017 har gjort det mulig for brukere å designe og skrive ut et bredt spekter av produkter – fra visittkort, brosjyrer, flyers, klistremerker, markedsføringsmateriell og til og med klær – som opplever eksponentiell vekst med millioner av bestillinger årlig.

Gjennom samarbeidet vil Canva-fellesskapet få utvidet tilgang til profesjonelt trykte produkter fra HP PSP-er over hele verden. Canva har som mål å utvide utskriftstjenesten til 150 land innen 2026, noe som muliggjør kortere behandlingstider og betydelig redusere karbonavtrykket gjennom lokale leverandører.

– Vi er glade for å samarbeide med HP for å speede opp utvidelsen av Canva Print. HPs innovasjoner innen skyprogramvare, kvalitetsstyring og digitalprinting har vært i sentrum for vår Canva Print-utvidelse, sa Jim Towle, Head of Print and Partnerships , Canva.

– Med teamene våre som jobber tett med nye produkter og flere PSP-lokasjoner, kan vi utvide våre printmuligheter i verdensklasse og gjøre det enklere enn noen gang for vårt globale fellesskap å bringe designene deres til live, avslutter Towle.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Fujifilm: "Det er veldig sjeldent at en ny blekkteknologi lanseres"

Fujifilm har utviklet en helt ny blekkteknologi. Aquafuze kombinerer UV LED og vannbasert utskrift. Teknologien debuterer i den nye storformatskriveren Acuity Triton, utviklet i samarbeid med Mutoh.
fujifilm0061

Nye muligheter innen soft signage for Colorado-brukere

Canon stilte ikke ut noen nye maskininnovasjoner på årets Fespa-messe. Fokuset var i stedet på å inspirere kundene til å skape vekst gjennom nye applikasjoner og løsninger, inkludert oppdateringer for Colorado-serien.
Colorado-UV-1024x683