HP og Canva vil demokratisere design og printing

Foto: Søren Winsløw
PUBLISERT: 28 mai 2024
OPPDATERT: 29 mai
Haim Levit, Senior Vice President for HP Industrial Printing, forteller begeistret om hvordan samarbeidet vil demokratisere print.

HP annonserte i dag et strategisk flerårig globalt partnerskap med Canva, en plattform for visuell kommunikasjon. Samarbeidet har som mål å gi millioner av Canva-brukere over hele verden muligheten til å enkelt designe online, lage visuelt innhold og printe lokalt.

Pressefoto

Samarbeidet mellom HP og Canva som ble annonsert på Drupa, har  som mål å være til fordel for både HP Print Service Providers (PSPs) og Canva-fellesskapet, slik at alle som lager visuelt innhold på Canva-plattformen kan designe og skrive ut i et fullt integrert system.

– Denne flerårige avtalen vil gjøre det mulig for Canva-brukere å designe hva som helst og skrive ut hvor som helst uten at det går på bekostning av kvalitet og autentisitet. Partnerskapet vil levere en enorm strategisk verdi og drive kundevekst på tvers av begge organisasjoner, sa Cliff Obrecht, Canva-medgründer og Chief Operating Officer.

Canva ble grunnlagt i 2013 og har over 185 millioner brukere som lager rundt fem milliarder design i året. Bare en brøkdel av disse (0,2 %) havner på trykk i dag. Det er HPs og Canvas ambisjon å heve dette tallet til 0,5 %, men det er også 25 millioner årlige utskriftsjobber som sendes i retning av HP-brukere.

Lanseringen av Canva Print i 2017 har gjort det mulig for brukere å designe og skrive ut et bredt spekter av produkter – fra visittkort, brosjyrer, flyers, klistremerker, markedsføringsmateriell og til og med klær – som opplever eksponentiell vekst med millioner av bestillinger årlig.

Gjennom samarbeidet vil Canva-fellesskapet få utvidet tilgang til profesjonelt trykte produkter fra HP PSP-er over hele verden. Canva har som mål å utvide utskriftstjenesten til 150 land innen 2026, noe som muliggjør kortere behandlingstider og betydelig redusere karbonavtrykket gjennom lokale leverandører.

– Vi er glade for å samarbeide med HP for å speede opp utvidelsen av Canva Print. HPs innovasjoner innen skyprogramvare, kvalitetsstyring og digitalprinting har vært i sentrum for vår Canva Print-utvidelse, sa Jim Towle, Head of Print and Partnerships , Canva.

– Med teamene våre som jobber tett med nye produkter og flere PSP-lokasjoner, kan vi utvide våre printmuligheter i verdensklasse og gjøre det enklere enn noen gang for vårt globale fellesskap å bringe designene deres til live, avslutter Towle.

Les videre

Nytt nummer av Sign & Print ute nå

Det nye nummeret av magasinet Sign & Print har nå forlatt trykkeriet og er på vei ut til grafiske bedrifter i hele Norge.
Magasinet

Veien til Norges største grafiske produksjonshus

Merkur Grafisk har det siste året vokst betraktelig gjennom fire oppkjøp. I april 2025 flytter samtlige av selskapene inn i splitter nye lokaler på Langhus, like utenfor Oslo. Sign&Print har intervjuet daglig leder Kjetil Sjøeng om veien dit og hva Merkur 2.0 kommer til å innebære.
Merkur kollage

Mutoh nytt varemerke hos Marabu Scandinavia

Marabu Scandinavia blir forhandler for Mutoh. Dette skal utfylle og styrke det selskapet allerede har i sin portefølje, ikke minst når det gjelder øko-solvent-skrivere, rull til rull.
Mutoh-Marabu-1024x683

Canons nye fotoskriver skal briljere i dybde og sverte

Canons nye inkjetskriver for A2-formatet er rettet mot profesjonelle fotografer og seriøse fotoentusiaster. Skriveren skal gi utskrifter av høy kvalitet med stor dybde på både matt og glanset fotopapir.
imageprograf-pro-1100_key-benefit_02_81dcce459abe418d9470666faae71041

Siste nytt

Nytt nummer av Sign & Print ute nå

Det nye nummeret av magasinet Sign & Print har nå forlatt trykkeriet og er på vei ut til grafiske bedrifter i hele Norge.
Magasinet

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

"Kjempesuksess" for Canons Arena24

Den 4. og 5. september ble Canons hovedkontor i Oslo forvandlet til en dynamisk møteplass for selskapets kunder, partnere og medarbeidere: Canon Arena24. Med 18 faglige sesjoner og tre parallelle foredragsspor, kunne deltakerne fordype seg i temaer som blant annet dokumenthåndtering, kunstig intelligens, IT-sikkerhet og økonomi.
Canon Arena 24-71

Veien til Norges største grafiske produksjonshus

Merkur Grafisk har det siste året vokst betraktelig gjennom fire oppkjøp. I april 2025 flytter samtlige av selskapene inn i splitter nye lokaler på Langhus, like utenfor Oslo. Sign&Print har intervjuet daglig leder Kjetil Sjøeng om veien dit og hva Merkur 2.0 kommer til å innebære.
Merkur kollage