HP annonserte i dag et strategisk flerårig globalt partnerskap med Canva, en plattform for visuell kommunikasjon. Samarbeidet har som mål å gi millioner av Canva-brukere over hele verden muligheten til å enkelt designe online, lage visuelt innhold og printe lokalt.
Samarbeidet mellom HP og Canva som ble annonsert på Drupa, har som mål å være til fordel for både HP Print Service Providers (PSPs) og Canva-fellesskapet, slik at alle som lager visuelt innhold på Canva-plattformen kan designe og skrive ut i et fullt integrert system.
– Denne flerårige avtalen vil gjøre det mulig for Canva-brukere å designe hva som helst og skrive ut hvor som helst uten at det går på bekostning av kvalitet og autentisitet. Partnerskapet vil levere en enorm strategisk verdi og drive kundevekst på tvers av begge organisasjoner, sa Cliff Obrecht, Canva-medgründer og Chief Operating Officer.
Canva ble grunnlagt i 2013 og har over 185 millioner brukere som lager rundt fem milliarder design i året. Bare en brøkdel av disse (0,2 %) havner på trykk i dag. Det er HPs og Canvas ambisjon å heve dette tallet til 0,5 %, men det er også 25 millioner årlige utskriftsjobber som sendes i retning av HP-brukere.
Lanseringen av Canva Print i 2017 har gjort det mulig for brukere å designe og skrive ut et bredt spekter av produkter – fra visittkort, brosjyrer, flyers, klistremerker, markedsføringsmateriell og til og med klær – som opplever eksponentiell vekst med millioner av bestillinger årlig.
Gjennom samarbeidet vil Canva-fellesskapet få utvidet tilgang til profesjonelt trykte produkter fra HP PSP-er over hele verden. Canva har som mål å utvide utskriftstjenesten til 150 land innen 2026, noe som muliggjør kortere behandlingstider og betydelig redusere karbonavtrykket gjennom lokale leverandører.
– Vi er glade for å samarbeide med HP for å speede opp utvidelsen av Canva Print. HPs innovasjoner innen skyprogramvare, kvalitetsstyring og digitalprinting har vært i sentrum for vår Canva Print-utvidelse, sa Jim Towle, Head of Print and Partnerships , Canva.
– Med teamene våre som jobber tett med nye produkter og flere PSP-lokasjoner, kan vi utvide våre printmuligheter i verdensklasse og gjøre det enklere enn noen gang for vårt globale fellesskap å bringe designene deres til live, avslutter Towle.