Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 24 juni 2024
OPPDATERT: 24 juni
Øverst fra venstre: Beatrice Fahlkvist, Rebecka Berntsson, Daniel Westlén, Anna-Karin Fondberg, Mattias Philipsson, Gerhard Bley, Johan Sjöberg, Mathias Karlsson og Evelina Galli.

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.

Årets etappeprogram har fire fokusområder som reflekterer noen av de mest avgjørende faktorene for industriens fremtid: Bærekraft, Produksjonseffektivitet, Innovasjon og Emballasjetrender. Nytt for i år er jubileumsforedrag for å feire Scanpacks 60-årsjubileum.

– Vi er veldig glade for å kunne presentere et sceneprogram med stor bredde og spennende foredragsholdere. Vår ambisjon er å gi våre besøkende en bredere kunnskapsbase og nye perspektiver, sier Monika Ölund, Business Manager i Scanpack.
Moderator for sceneprogrammet er Evelina Galli, en tech-nerd og etablert ekspertstemme innen teknologi både i media og på ulike scener.

Noen høydepunkter fra sceneprogrammet:

– Engangsbruk vs. flerbruk: hvilken er egentlig bedre for miljøet?
Daniel Westlén, statssekretær hos Sveriges klima- og miljøminister

– Fra PPWR til Site Zero – hvordan samsvarer de?
Mattias Philipsson, administrerende direktør, Swedish Plastic Recycling

– Scanpack Talks: Emballasjeindustrien under 60 år – hvilke utfordringer og muligheter venter?
Anna Jonhed, administrerende direktør, Rottneros

– Paneldiskusjon: Mot et sirkulært og bærekraftig emballasjemarked – hva gjør den svenske bryggeriindustrien og hva vil egentlig skje med den klassiske rødbacken?
Panelet består av blant andre Anna-Karin Fondberg, administrerende direktør i Sveriges Bryggerier og Åsa Stenmarck, ansvarlig for nasjonal plastkoordinering, Naturvårdsverket.

– Amazons arbeid med å eliminere ekstra emballasje
Rebecka Berntsson, Public Policy Manager, Amazon

– L’Oréals bærekraftige tilnærming for en global utfordring
Beatrice Fahlkvist, Scientific & Regulatory Affairs Manager/Sustainability Lead, L’Oréal

– Fremtiden har allerede startet. Gikk du glipp av det?
Mathias Karlsson, medgründer, Mindact.ai

– JUBILEUMSFORELESNING: Godt lederskap
Gerhard Bley, administrerende direktør, Norrmejerier

– JUBILEUMSFORELEDNING: Hvordan svenske bedrifter påvirkes av sikkerhetssituasjonen
Johan Sjöberg, ansvarlig for sikkerhets- og forsvarspolitiske spørsmål i Svenskt Näringsliv

Flere programpunkter legges til fortløpende. Hele programmet er tilgjengelig på Scanpacks nettsider.

Fakta om Scanpacks sceneprogram
• Innholdet i sceneprogrammet utformes i samråd med Scanpacks Advisory board.
• Sceneprogrammet er gratis for besøkende på Scanpack og går gjennom hele messen

Tekst: Bo Wallteg

Les videre

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

Siste nytt

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC