Bærekraft og KI på årets landsmøte

PUBLISERT: 14 august 2024
OPPDATERT: 14 august

«Grafisk bransje for en trygg fremtid med bærekraft og med kunstig intelligens». Det er temaet når Grafisk bransjeforening inviterer til landsmøte på Hotell Riviera i Moss, den 12.-14. september der man lover sydlige vibber.

Nå er programmet spikret og det innledes med et «Come Together»-party på torsdagen den 12. september på ærverdige Nobel Cafe i Moss.

Programmet på fredagen innledes med at styreleder Kjetil Sjøeng ønsker velkommen, og deretter tar direktør Knut Sunde fra Norsk Industri for seg økonomiske trender nasjonalt og internasjonalt. Det blir også et første møte med Norsk Industris nye administrerende direktør Harald Solberg.

Fredagen gjester også Nina Vogt, høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI i Oslo og nasjonalt fagansvarlig for faget forbrukeratferd på BI. Hun skal snakke om markedsføringstrender. Det blir også en workshop om bærekraft med Maria Peltokangas, som har holdt webinarier i samme tema, og fokus på kunstig intelligens med Qross Kurssenter som forteller mer om hvordan KI kan anvendes i grafisk industri.

Videre blir det gode råd om hvordan sikre våre IT-systemer og data fra kriminelle krefter. Det kan NetSecurity mye om. Grafisk bransjeforening presenterer også resultatene av det strategiarbeidet som ble påbegynt på forrige landsmøte i Alta. Det arbeidet har generert noen forslag som medlemmene skal ta stilling til. Kvällen avsluttes med festligheter og middag med kulturelle innslag.

På lørdagen venter besøk på Ekeby gårdsbryggeri med prøvesmaking av øl samt ett foredrag av Birgitte Velde med tema «Fra ego til eco» som handler om grønne forandringer. Etter dette avrundes årets landsmøte.

Program

Torsdag 12. september

18.00 «Come together» på Nobel Cafe i Moss

Fredag 13. september

09.00 Registrering kaffe
09.30 Velkommen til Moss v/ styreleder Kjetil Sjøeng m. flere
09.45 Knut Sunde: Norsk økonomi på pulsen
10.15 Adm.dir Harald Solberg: Norsk Industri – en kraftfull organisasjon
10.40 Pause
11.00 Nina Vogt: Markedsføring og trender
11.30 Qross kurssenter m flere: Kunstig Intelligens – som brødnyttig verktøy
12.15 Lunsj
13.15 Corporate good: Bærekraft en naturlig del av bransjen (med liten workshop)
14.15 Netsecurity: Datasikkerhet en forutsetning for driften
14.45 BI studentene «våre»: Trykt i Norge – ungdom skaper resultater
15.15 Grafisk bransjeforening; Liten men sterk – Presentasjon av strategiarbeidet
15.30 Pause
15.45 Generalforsamling «Grafisk bransjeforening – print og kommunikasjon»
16.45 Pause frem til middag
18.30 Aperitiff på Hotell Riviera
19.00 Festkveld og middag med kulturelle innslag og mye mer

Lørdag 14. september

Frokost på hotellet og utsjekk
10.00 Vi reiser til Ekeby gårdsbryggeri for kulturelle og faglige opplevelser
10.30 Birgitte Velde: Fra Ego til Eco
11.00 Lokal mat med historie
13.00 Lunsj og ølsmaking
14.30 Hjemreise

Les mer og meld deg på her: Grafisk Bransjeforening / Landsmøte

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_