Canon åpner dørene for Arena 24

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 26 august 2024
OPPDATERT: 26 august
Markedsdirektør Svein Trønnes hos Canon Norge ser frem til Canon Arena 24 den 4. og 5. september. Foto: Canon.

Snart går startskuddet for Canons møteplass for bedrifter på hovedkontoret i Oslo. Den 4. og 5. september står Canons Arena 24 for tur, en plass hvor teknologi og mennesker møtes.

Canon inviterer bedrifter til to dager fylt med faglig innhold fra hele sitt produkt- og løsningsspekter, krydret med inspirerende foredrag innenfor aktuelle temaer som kunstig intelligens, IT-sikkerhet og økonomisk utvikling i markedet.

– Vi ser frem til faglig kompetansedeling på en hyggelig og sosial arena. I år vil vi ha søkelys på teknologi for å skape et trygt digitalt landskap, vi skal la nysgjerrigheten lede veien til innovasjon og vekst, og ikke minst skal vi få innsikt i strategier og verktøy som skaper bærekraftig verdi, sier markedsdirektør Svein Trønnes hos Canon Norge i en pressemelding.

En rekke interne og eksterne foredragsholdere vil være i aksjon de to dagene under Arena 24. Blant annet vil tidligere skiløper Øystein Pettersen inspirere og kanskje provosere, Canon EMEA Ambassadør og fridykker Aleksander Nordahl vil ta oss med til en verden under overflaten og Magne Østnor fra DNB vil snakke om utsiktene for norsk og internasjonal økonomi fremover.

– Dette er bare noen av de som vil dukke opp på Arena, vi satser på høy kvalitet både på det faglige og det sosiale, sier Trønnes.

– Vi har allerede flere hundre påmeldte og Arena har blitt et etablert treffpunkt som vi er stolte av. Det er bare å glede seg. Her vil du treffe mange spennende personer fra bransjen og i tilknyttede bransjer. Også er det høy trivselsfaktor, avslutter Trønnes.

Besøkende kan også benytte anledningen til å få med seg kunstutstillingen du ikke trenger å se for å oppleve; «World Unseen», hvor du får mulighet til å oppleve bilder med fingertuppene via taktilt trykk. Utstillingen ble vist i London i april og i juni på Deichman i Oslo i samarbeid med Blindeforbundet.

Mer informasjon om Arena24 finner du her: https://www.canon.no/events/arena24/

Les videre

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Alt for messen på en stand

Messeprodukter het tidligere Smarttelt og skiftet navn etter å ha utvidet sortimentet med produkter for messestand. På Sign, Print & Promotion viser de litt av hva de kan tilby.
Messeprod 3

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2