Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 4 september 2024
OPPDATERT: 4 september
Terje Gulbrandsen i Pulp Grafisk og Nils Jacob Førli i Mediehuset Andvord.

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.

Pulp Grafisk i Oslo fokuserer på produkter innen storformat, blant annet POS-materialer (point of sales), for bruk både innomhus og utendørs, generelt markedsmateriell, emballasje, utstilling, interiør og dekor. Selskapet har 14 ansatte og er kjent for raske leveringer av høy kvalitet.

Om salget sier daglig leder Terje Gulbrandsen i Pulp Grafisk:

– I Mediehuset Andvord AS har vi funnet en solid industriell eier som kan styrke oss. Dette vil komme våre kunder og ansatte til gode.
Mediehuset Andvord leverer varer og tjenester hovedsakelig knyttet til grafisk produksjon og tredjeparts logistikk (fulfillment). Selskapet har 80 ansatte og har avdelinger på Hagan utenfor Oslo, samt i Grimstad.

Nils Jacob Førli, daglig leder i Mediehuset Andvord, sier att de hele tiden ser etter vekstmuligheter, enten organisk eller ved oppkjøp.

– Pulp Grafisk er ett meget spennende selskap. Det er et veldrevet selskap, med kompetente medarbeidere, lojale kunder og produkter som passer godt inn i vår portefølje. Vi ser frem til samarbeidet, og gleder oss til å presentere produktene deres til eksisterende og nye kunder, sier han.

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C