4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Pulp Grafisk i Oslo fokuserer på produkter innen storformat, blant annet POS-materialer (point of sales), for bruk både innomhus og utendørs, generelt markedsmateriell, emballasje, utstilling, interiør og dekor. Selskapet har 14 ansatte og er kjent for raske leveringer av høy kvalitet.
Om salget sier daglig leder Terje Gulbrandsen i Pulp Grafisk:
– I Mediehuset Andvord AS har vi funnet en solid industriell eier som kan styrke oss. Dette vil komme våre kunder og ansatte til gode.
Mediehuset Andvord leverer varer og tjenester hovedsakelig knyttet til grafisk produksjon og tredjeparts logistikk (fulfillment). Selskapet har 80 ansatte og har avdelinger på Hagan utenfor Oslo, samt i Grimstad.
Nils Jacob Førli, daglig leder i Mediehuset Andvord, sier att de hele tiden ser etter vekstmuligheter, enten organisk eller ved oppkjøp.
– Pulp Grafisk er ett meget spennende selskap. Det er et veldrevet selskap, med kompetente medarbeidere, lojale kunder og produkter som passer godt inn i vår portefølje. Vi ser frem til samarbeidet, og gleder oss til å presentere produktene deres til eksisterende og nye kunder, sier han.