Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 4 september 2024
OPPDATERT: 4 september
Terje Gulbrandsen i Pulp Grafisk og Nils Jacob Førli i Mediehuset Andvord.

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.

Pulp Grafisk i Oslo fokuserer på produkter innen storformat, blant annet POS-materialer (point of sales), for bruk både innomhus og utendørs, generelt markedsmateriell, emballasje, utstilling, interiør og dekor. Selskapet har 14 ansatte og er kjent for raske leveringer av høy kvalitet.

Om salget sier daglig leder Terje Gulbrandsen i Pulp Grafisk:

– I Mediehuset Andvord AS har vi funnet en solid industriell eier som kan styrke oss. Dette vil komme våre kunder og ansatte til gode.
Mediehuset Andvord leverer varer og tjenester hovedsakelig knyttet til grafisk produksjon og tredjeparts logistikk (fulfillment). Selskapet har 80 ansatte og har avdelinger på Hagan utenfor Oslo, samt i Grimstad.

Nils Jacob Førli, daglig leder i Mediehuset Andvord, sier att de hele tiden ser etter vekstmuligheter, enten organisk eller ved oppkjøp.

– Pulp Grafisk er ett meget spennende selskap. Det er et veldrevet selskap, med kompetente medarbeidere, lojale kunder og produkter som passer godt inn i vår portefølje. Vi ser frem til samarbeidet, og gleder oss til å presentere produktene deres til eksisterende og nye kunder, sier han.

Les videre

Motvind for Metsä Board som håper på økt etterspørsel etter kartong

Metsä Board gikk med et tap på 800 000 euro i andre kvartal (april-juni 2024). Selskapet tror imidlertid at leveransene av kartong vil øke litt sammenlignet med slutten av fjorårets sommer.
Metsa

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Polaris øker sine inntekter – men ikke innen trykk

Færre annonser i papiravisene og synkende opplagstall. Slik ser trenden ut ifølge Polaris Media. Men konsernet viser til tross for dette til et positivt resultat for første halvår 2024, blant annet etter besparelser innen trykk.
Polaris Media

Siste nytt

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx

EFI lanserer nye storformatprintere

Hybrid-LED-skriveren EFI Pro 16h+ og flatbed-LED-skriveren EFI Pro 30f+ har flere funksjoner, bedre bildekvalitet og yter raskere og bedre enn tidligere generasjoner, ifølge produsenten.
ken-hanulec-efi