Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 9 oktober 2024
OPPDATERT: 9 oktober

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.

Spandex har solgt Coverstyl i mange år, og er veldig fornøyde med alt fra support til produktenes kvalitet. Nå lanseres Above & Beyond som kommer med fire nye produktserier.

Den første er en folie til utvendig bruk og den heter Exterior. Disse foliene er spesielt utviklet for å tåle vær og vind, også i Norge. Med elleve unike referanser tilbyr denne serien en rekke ulike teksturer og overflater som er perfekte for fasader og andre utvendige bruksområder. Exterior-serien er ideell for renovering av bygninger og kombinerer funksjonalitet med estetisk appell.

Den andre er XL-line, en serie som har bredere ruller, for de som ønsker det, i forhold til enklere applikering. Disse 137 cm brede rullene er perfekte for store overflater, og er konstruert for å optimalisere effektiviteten og redusere materialsvinn. Med bare to referanser er denne kolleksjonen ideell for store prosjekter, og sikrer en sømløs finish av høy kvalitet hver gang.

Den tredje er en PVC-fri serie folier, laget av mer miljøvennlig polypropylen og er designet for å redusere karbonutslippene med opptil 30 prosent. Med 15 stilige referanser tilbyr denne kolleksjonen et mer miljøansvarlig valg uten å gå på kompromiss med kvalitet eller estetikk.

Og til slutt, den fjerde, er High Resistant. Serien med folier er utviklet for å tåle tøffere omgivelser og overflater som krever slitestyrke, for eksempel for områder med mye trafikk eller i kommersielle rom. Med 12 utvalgte referanser sikrer denne serien lang levetid og motstandsdyktighet uten å gå på kompromiss med stil.

Wrap-folier produsert av Arlon

Spandex har en egen AUTO-serie, som inneholder flere forskjellige typer folier. AUTO-serien blir produsert eksklusivt for Spandex av kjente merkevarer som for eksempel Orafol og Arlon.

Spandex Norge har allerede lansert AUTO PPF, som er en lakkbeskyttende, klar folie. Også kalt steinsprutfolie. Men også AUTO SE som er en farget folie.
Nå lanseres AUTO Wrap, en serie med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy. Denne serien er produsert av Arlon og er godt testet, og skal gjøre hverdagen som folierer enklere.

Les videre

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

Tekstilgrossist utvider med 640 nye artikler

L-Shop-Team, med virksomhet blant annet i Norge, introduserer over 640 nye artikler i sitt sortiment fra årsskiftet.
L-shop

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong