Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Aiden er en viktig del av Boxons fortsatte satsing på KI og vil ha en sentral rolle i å forbedre kundeopplevelsen og skape en komplett løsning for kunder i emballasjeindustrien, sier de i en pressemelding. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
– Vi så tidlig de enorme mulighetene med KI for å forbedre den digitale kundeopplevelsen. Med Aiden kan vi allerede fra første interaksjon tilby tilpassede anbefalinger og møte kundens behov raskere, sier Maria Boo, E-Commerce & Growth Manager i Boxon.
Boxon sier det er en av de første aktørene i emballasjeindustrien som lanserer en KI-bot for produktanbefalinger, og at den dermed setter en ny standard for hvordan kunder samhandler med emballasjeselskaper. Aiden henter inspirasjon fra vellykkede løsninger i DTC-bransjen (Direct-to-Consumer), men en tilsvarende har manglet i emballasjesektoren, hvor det brede utvalget ofte gjør det utfordrende for kundene å finne det rette produktet.
– Vi har sett lignende løsninger i DTC-bransjen, men emballasjebransjen har med sitt omfattende sortiment manglet et motstykke som hjelper kundene raskt og effektivt å finne riktig emballasje, fortsetter Maria Boo.
Aiden er utviklet for å veilede kunder gjennom Boxons sortiment og tilby relevante anbefalinger basert på kundens spesifikke krav. Ved å la kundene enkelt spesifisere hva de ønsker å pakke, inkludert mål, kan roboten komme med forslag til den mest passende løsningen. KI-boten er opplært til å forstå kundens unike behov og kan justere forslagene i sanntid basert på endrede preferanser eller spørsmål under samtalen – en funksjon få andre i bransjen kan tilby.
Løsningen er basert på den nyeste teknologien innen generativ KI og bruker flere avanserte KI-modeller fra OpenAI. Dette gjør at Aiden kan analysere kundespørsmål og gi svar på en naturlig og intuitiv måte, nesten som å snakke med en ekspert. For å sikre at teknologien kombineres med en dyp forståelse av kundenes behov, er Aiden utviklet i samarbeid med IT-konsulentselskapet Knowit Experience.
– Samarbeidet med Boxon har gitt oss muligheten til å ta i bruk den nyeste KI-teknologien på et nytt område. Sammen har vi skapt en løsning som ikke bare forbedrer kundeopplevelsen, men også styrker Boxons posisjon som en ledende aktør i emballasjeindustrien, sier Johan Magnusson, KI-løsningsarkitekt i Knowit Experience.
Med Aiden fortsetter Boxon å posisjonere seg som et innovativt emballasjeselskap, med sterkt fokus på kundeopplevelse og teknologiens muligheter.