Boxon lanserer KI-roboten Aiden

PUBLISERT: 20 november 2024
OPPDATERT: 20 november
Kan den være inspirert av Karl Bertil Johanssons jul? Den nye chatboten Aiden.

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Aiden er en viktig del av Boxons fortsatte satsing på KI og vil ha en sentral rolle i å forbedre kundeopplevelsen og skape en komplett løsning for kunder i emballasjeindustrien, sier de i en pressemelding. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.

– Vi så tidlig de enorme mulighetene med KI for å forbedre den digitale kundeopplevelsen. Med Aiden kan vi allerede fra første interaksjon tilby tilpassede anbefalinger og møte kundens behov raskere, sier Maria Boo, E-Commerce & Growth Manager i Boxon.

Boxon sier det er en av de første aktørene i emballasjeindustrien som lanserer en KI-bot for produktanbefalinger, og at den dermed setter en ny standard for hvordan kunder samhandler med emballasjeselskaper. Aiden henter inspirasjon fra vellykkede løsninger i DTC-bransjen (Direct-to-Consumer), men en tilsvarende har manglet i emballasjesektoren, hvor det brede utvalget ofte gjør det utfordrende for kundene å finne det rette produktet.

– Vi har sett lignende løsninger i DTC-bransjen, men emballasjebransjen har med sitt omfattende sortiment manglet et motstykke som hjelper kundene raskt og effektivt å finne riktig emballasje, fortsetter Maria Boo.

Foreløpig er det på Boxons svenske nettsted Aiden hjelper kundene.

Aiden er utviklet for å veilede kunder gjennom Boxons sortiment og tilby relevante anbefalinger basert på kundens spesifikke krav. Ved å la kundene enkelt spesifisere hva de ønsker å pakke, inkludert mål, kan roboten komme med forslag til den mest passende løsningen. KI-boten er opplært til å forstå kundens unike behov og kan justere forslagene i sanntid basert på endrede preferanser eller spørsmål under samtalen – en funksjon få andre i bransjen kan tilby.

Løsningen er basert på den nyeste teknologien innen generativ KI og bruker flere avanserte KI-modeller fra OpenAI. Dette gjør at Aiden kan analysere kundespørsmål og gi svar på en naturlig og intuitiv måte, nesten som å snakke med en ekspert. For å sikre at teknologien kombineres med en dyp forståelse av kundenes behov, er Aiden utviklet i samarbeid med IT-konsulentselskapet Knowit Experience.

– Samarbeidet med Boxon har gitt oss muligheten til å ta i bruk den nyeste KI-teknologien på et nytt område. Sammen har vi skapt en løsning som ikke bare forbedrer kundeopplevelsen, men også styrker Boxons posisjon som en ledende aktør i emballasjeindustrien, sier Johan Magnusson, KI-løsningsarkitekt i Knowit Experience.

Med Aiden fortsetter Boxon å posisjonere seg som et innovativt emballasjeselskap, med sterkt fokus på kundeopplevelse og teknologiens muligheter.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2