Canon Danmark og InterMail Danmark har inngått en avtale om levering av produksjonsløsninger og arbeidsflytprogramvare.
Avtalen forventes å resultere i et samlet utskriftsvolum på over 300 millioner A4-sider i løpet av de kommende årene. Med de nye løsningene vil InterMail betjene hele det nordiske markedet, hvor Danmark i dag utgjør hoveddelen, men hvor det er planer om en betydelig ekspansjon i både Sverige og Norge. InterMail spesialiserer seg på direktereklame, transaksjonstrykk, valgkort og annen trykkproduksjon i høyvolum.
Leveransen fra Canon inkluderer en kombinasjon av inkjetprintere med avansert etterbehandling, farge- og svart-hvitt-arkproduksjonsskrivere og produksjonsprogramvare. Til sammen skal disse løsningene sikre effektiv håndtering av store datamengder og høyvolum utskrift.
Blant utstyret som leveres er Canon ColorStream 6700 inkjetprintere, to imagePRESS V1350 fargeproduksjonsmaskiner og tre varioPRINT 140 sort/hvitt arkmatede produksjonsmaskiner. Disse støttes av PRISMAproduction og PRISMAprepare utdatabehandlingsprogramvare. Til sammen gjør løsningene det mulig å produsere over 2000 A4-sider i minuttet.
Etter en grundig budrunde vant Canon jobben på grunn av deres evne til å møte InterMails høye krav til oppetid, kvalitet og servicenivå.
– Vi ser på samarbeidet med Canon som en viktig del av vår strategiske reise, hvor vi skal fortsette konsolideringen som InterMail startet med overtakelsen av KMDs printsenter. Canon oppfyller våre krav til en leverandør – både når det gjelder produksjonsutstyr, programvare og ikke minst service, sier Anders Ertmann, administrerende direktør i InterMail Danmark.
Ole Veggerby, Key Account Manager i Canon, forteller at samarbeidet med InterMail Danmark har vært preget av et transparent og fremtidsrettet fokus. Målet har fra starten vært å sikre en best mulig løsning som både møter InterMail sine nåværende trykkbehov og skaper et solid grunnlag for fremtidige krav til produksjon. Canon er stolte over å bli valgt som InterMail Danmarks nye partner, og de ser frem til å støtte InterMails styrker i samspillet mellom fysisk og digital kommunikasjon.