Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 27 januar 2025
OPPDATERT: 28 januar
I to hele dager skal X Meeting Point like utenfor Oslo gjøres om til et samlingspunkt for alle som jobber med kommunikasjon og synlighet.

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.

I to hele dager skal X Meeting Point like utenfor Oslo gjøres om til et samlingspunkt for alle som på en eller annen måte jobber med kommunikasjon og synlighet. Om det er i store eller små formater, på papir, emballasje, folier, tekstiler eller dingser er irrelevant. Sjekk ut siste nytt, la deg inspirere av tekniske og kreative løsninger og dann nettverk med kolleger, konkurrenter, fagfolk, leverandører og kunder.

– Fremtiden formes av kontaktene vi gjør i dag. Hos Sign, Print & Promotion møtes kreative hoder for å bygge morgendagens muligheter. 2025 handler om innovasjon og bærekraft. Sign, Print & Promotion er stedet der teknologier, ideer og visjoner møtes for å sette nye standarder. Å investere tid i en messe er å investere i din egen kompentanse. Her vil du lære av bransjens beste aktører og få med deg verktøy hjem for å bygge din suksess. For den som elsker design, visuell kommunikasjon og spennende teknologi, er ikke messen bare en begivenhet – den er en inspirasjonsreise, sier Daniel Wahlgren COO hos arrangøren AGI Media / AGI Publishing House.

Seminarer og folieringskonkurranse

I tillegg blir det gratis seminarer på Sign, Print & Promotion-scenen. Blant annet kommer professor Marius Pedersen, Institutt for informatikk og informatikk ved NTNU, for å snakke om kunstig intelligens og fremtidens grafiske bransje. Robert Wright, bransjesjef i den Grafisk bransjeforening ser også inn i fremtiden og tar opp ting som omstrukturering og innovasjon under temaet «Make print great again».

Bo Wallteg, sjefredaktør i magasinet Packnews, snakker om temaet «Hvorfor er alle redde for plast?». Og Janne Høgshøj, Danish Connection, fokuserer på «Kunsten å velge riktig papir – for designskoler, grafiske designere, markedsavdelinger og innkjøpere av trykksaker». Flere foredragsholdere vil bli lagt til så følg med på nettsiden, sipp.no.

Det blir også en folieringskonkurranse på Spandex-standen under messen, som har fått det hemmelighetsfulle navnet «Spandex mystery wrap-konkurranse». Mer informasjon om konkurransen vil snart være tilgjengelig her på Sign & Print og på sipp.no.

Bredden av utstillere

Her er eksempler på hva utstillere vil tilby under Sign, Print & Promotion:

SIGN: Sign, Print & Promotion vil være fylt med løsninger til skilt. Om det er bannere, veggskilt, lysskilt eller … Ja, mulighetene er mange, og du vil kunne se det hele i messehallen, hvor utstillerne har løsninger med seg fra et bredt utvalg leverandører innen skilt.

PRINT: Printløsninger til nesten ethvert formål vil du kunne oppleve i messehallen. Og det utstyret du kanskje ikke ser i hallen spør du etter, og gjør en avtale om en senere demonstrasjon.

PROMOTION: Promotion T-skjorter, capser, penner og plastflasker er viktige for å skape identitet på arbeidsplassen og for å gi et minne fra bedriften, en kick-off eller et møte. Trykkerier og skiltmakere er storkjøpere av kreative produkter som man kan trykke på.

Les mer på sipp.no

Registrer deg her helt gratis!
https://event.agi.se/no/register

PRAKTISK INFORMASJON

HVOR?
X Meeting Point, Kragerudveien 50, 2013 Skjetten. Messen ligger på Hellerudsletta, midt mellom Gardermoen og Oslo Sentrum.

NÅR?
Onsdag 19. mars: kl 09.00 – 17.00 Torsdag 20. mars: kl 09.00 – 16.00

MED BIL
Fra Gardermoen (ca 25 km): Følg E6 sørover til Hvam-krysset. Følg riksvei 22 mot Hellerud og skilting til Norsk Hyttesenter, Hellerudsletta.
Fra Oslo (ca 20 km): Følg E6 nordover til Hvamkrysset. Følg riksvei 22 mot Hellerud og skilting til Norsk Hyttesenter og X Meeting Point, Hellerudsletta.
X Meeting Point har Østlandets nest største parkerings­område med plass til 4.500 biler. De har også mulighet for lading av elbil.

MED KOLLEKTIV TRANSPORT
Fra Gardermoen: Flybussen stopper en egen holdeplass, X Meeting Point, på vei fra Oslo lufthavn Gardermoen. Eller ta toget til Lillestrøm og buss derfra.
Fra Oslo Bussterminal: Buss nr. 380 mot Lillestrøm, stoppested Hellerud
Buss fra Lillestrøm stasjon: Buss nr. 380 mot Oslo, stoppested Hellerud.

 

Les videre

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01