
Canon vil lansere og presentere sin nye innsiktsrapport, Exploring the future of print, under Sign&Print Scandinavia. Rapporten søker å forstå endrede atferder hos merkevarer og kunder og hvilken innvirkning de har på måten de bruker trykte materialer på.

– Vi ser et tydelig skifte i hvordan kundene våre verdsetter trykk – ikke bare som et kommunikasjonsverktøy, men som en strategisk ressurs. Denne rapporten bekrefter at fremtidig vekst ligger i å kombinere teknologi, bærekraft og kreativitet for å skape trykk som virkelig utgjør en forskjell, sier Annelie Wetterholm, leder for direkte salg av produksjon hos Canon Svenska AB, i en pressemelding.
Studien har identifisert noen nøkkelområder:
– Trykksakers unike salgsargumenter i en digital verden.
– Hvordan merkevarer kan utnytte disse salgsargumentene for å nå forbrukere.
– Den økende rollen til KI i trykkproduksjon.
– Hvorfor bærekraftig produksjon vil være avgjørende for fremtidig suksess og verdien av fremtidsrettede partnere.
Håpefulle konklusjoner

– Konklusjonene i rapporten er håpefulle og befester fremtiden for trykk som et markedsføringsmedium som gir effekt. Mulighetene for trykksaksleverandører er enorme, men resultatene fra undersøkelsen viser også tydelig at de må forbli nysgjerrige og stille spørsmål om KI og bærekraft – og hvilke skritt de må ta for å utvikle virksomhetene sine og fortsette å skape verdi for merkevarer, sier Jennifer Kolloczek, seniordirektør for markedsføring og innovasjon i produksjonstrykk hos Canon EMEA.
Hun er overbevist om at Canons forståelse av markedet fortsetter å skape positive endringer i bransjen.
– Sammen med våre innovative teknologier og vår langsiktige støtte til bedrifter, vil dette gi kundene våre styrken til å gå videre og lykkes i det skiftende landskapet innen trykk og utskrift.
Canon vil presentere rapporten som en del av seminarprogrammet hos Sign&Print Scandinavia. Blant foredragsholderne er trendspeider Nicklas Bergman og Canons markedsføringssjef Erik Åkenes.