Cutter Supplies fikk nye kunder på messens første dag

PUBLISERT: 8 oktober 2025
OPPDATERT: 10 oktober
Katrine Lykke Nielsen, administrerende direktør i Cutter Supplies, er på sin første messe med det nye selskapet.

Cutter Supplies ble grunnlagt i 2024 og er, etter en sterk start i Danmark, nå klare til å se videre mot det nordiske markedet.

Administrerende direktør Katrine Lykke Nielsen sier at salget har startet bra – og nesten viktigst av alt, at kunder som har testet løsningene deres kommer tilbake.

– Vi selger kniver og fresehoder til praktisk talt alle typer skjære- og fresebord. Konseptet er å finne de beste og rimeligste løsningene i forskjellige deler av Europa og selge dem til kunder i Norden, sier hun.

Ideen kommer fra Nicolai Mikkelsen, som har startet et lignende selskap – VTX Tools – i USA. Det har hatt stor suksess med å finne underleverandører over hele Europa og selge sine kvalitetskniver og fresehoder videre over hele det amerikanske kontinentet. Gjennom samarbeidet med Cutter Supplies, som ble grunnlagt av Katrine Lykke Nielsen og Lars Nikolajsen, åpnes nå døren til det nordiske markedet.

Nettsalg

Katrine forklarer at selskapet er basert på nettbutikksalg, men at det også finnes en supportfunksjon som gjør det mulig å ringe og få råd om hvilke verktøy som passer til ulike oppgaver og maskiner.

– Vi har ikke rukket å bli eksperter på alle variantene ennå, men vi har veldig sterk støtte i Nicolai og VTX Tools, som har jobbet med dette i mange år. Men vi lærer raskt, sier hun.

Når jeg spør hvilke verktøy som selger best, svarer hun raskt at det er K46-kniven, som kan brukes til nesten alt – men at salget er spredt over et bredt spekter av forskjellige produkter.

Hun forklarer også at dette er deres første messe som selskap, og at de fortsatt lærer hvordan alt fungerer. Inntrykket er imidlertid positivt, og de har allerede fått sine første svenske kunder.

Siste nytt

Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Hvordan kan et rom bli vakkert og samtidig funksjonelt? Og hvordan kan unik dekor og interiør skapes på en bærekraftig måte med moderne teknologi? Det var temaet da Canon Norge inviterte til inspirasjonseventet Decorate-IT.
Trygve
Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Den grafiske bransjeforeningen Intergraf oppfordrer nå EU til å utsette den kontroversielle avskogingsforordningen EUDR, som etter planen trer i kraft 30. desember 2025.
EUDR-2-1024x684
Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Materialleverandøren Spandex introduserer den allsidige ImagePerfect iD9-serien.
iD9_PressRelease_ImagesiD9-SiD-Tenticles-980x512
Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Les videre

Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Den 27. oktober begjærte Kolbotn Trykkeri AS i Sofiemyr konkurs. En drøy uke senere hadde det som var igjen av familietrykkeriet fått ny eier.
Follo-2
Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Kongsberg lanserer løsning for mer automatisk skjæring

Kongsberg lanserer den halvautomatiske "Smart Material Handler" som utvider det eksisterende skjærebordet.
KongsbergPCS_SmartMaterialHandler-scaled-1
Kongsberg lanserer løsning for mer automatisk skjæring

Samtale om trykkets fremtid i en verden i endring

Hvordan ser fremtiden ut for det trykte budskapet? Canon har bedt fire fremtidsforskere om å svare på det spørsmålet, og konklusjonene deres er samlet i en rapport. På Sign&Print Scandinavia diskuterte Canons Erik Åkenes og trendspeider Nicklas Bergman dette temaet.
Canon-sem-1024x683
Samtale om trykkets fremtid i en verden i endring

Amica vil styrke sin nærvær i Norden

Amica Technology er en amerikansk produsent som spesialiserer seg på UV-printere for roterende objekter. Tidligere hadde de mye OEM-produksjon, men i noen år nå har de fokusert på å bygge sitt eget varemerke.
Amica-1-1024x683
Amica vil styrke sin nærvær i Norden