Antalis styrker sin posisjon innen tekstiltrykk

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 10 november 2025
OPPDATERT: 10 november

Antalis, som distribuerer forbruksvarer, utstyr og løsninger for en rekke deler av den grafiske industrien, kjøper opp nederlandske Texo Trade Services, en produsent og distributør av trykkbare tekstiler og transfertrykkmedier for tekstil- og storformattrykk.

Avtalen gjenspeiler Antalis’ ambisjon om å styrke sin posisjon innen visuell kommunikasjon, et av konsernets viktigste vekstområder. Den vil gjøre det mulig for Antalis å styrke sin posisjon i sektoren for printbare tekstiler, utvide sin portefølje av løsninger og konsolidere sine kommersielle synergier over hele Europa, skriver de i en pressemelding.

Avtalen bidrar også til å akselerere konsernets bærekraftsforpliktelser ved å integrere et produktsortiment som er anerkjent for sin innovasjon og reduserte miljøpåvirkning.

En sentral aktør i det europeiske markedet

Texo Trade Services har base i Moordrecht, Nederland, og med over 25 års erfaring, og har blitt en betydelig aktør i det europeiske markedet for visuell kommunikasjon og klesdekorasjon. Selskapet, som sysselsetter 75 personer og genererte en omsetning på 34 millioner euro i 2024, distribuerer produktene sine i mer enn 70 land, med nøkkelmarkeder som Nederland, Frankrike, Tyskland, Belgia og Polen.

TTS har et bredt utvalg av trykkbare tekstiler, sublimerings- og beskyttelsespapir, samt et bredt utvalg av overføringsmedier for klesdekorasjon under sitt eget merke «Texo», supplert av produkter fra ledende europeiske produsenter.

Som en pioner i overgangen til bærekraftige løsninger, opererer selskapet fra et energinøytralt hovedkvarter (A+++-vurdering) og har utviklet innovative serier som «Green», laget av resirkulert polyester, og «Solar», en 100 % PVC-fri kolleksjon som er egnet for både innendørs og utendørs bruk.

Et oppkjøp som skaper synergier og nye vekstmuligheter

Med dette oppkjøpet styrker Antalis ytterligere sin tilstedeværelse i det europeiske markedet for visuell kommunikasjon, som allerede er konsolidert gjennom den nylige integrasjonen av Integart i Polen, Club Groupe og Poitoo Adhésifs i Frankrike, og Fortuna ved Adriaterhavet.

Tilføyelsen av TTS vil gjøre det mulig for konsernet å utvide sitt tekstiltilbud, kombinere sin tekniske og logistiske ekspertise og gi kundene en enda bredere portefølje av løsninger innen skilting, detaljhandel og dekorasjon.

– Vi er svært glade for å ønske Texo Trade Services-teamene velkommen til Antalis-gruppen, sa Hervé Poncin, administrerende direktør i Antalis-gruppen.

– Deres anerkjente ekspertise innen trykkbare tekstiler og deres sterke engasjement for bærekraft er et perfekt supplement til vårt visuelle kommunikasjonstilbud. Dette oppkjøpet styrker ytterligere vår posisjon som en ledende europeisk partner for fagfolk innen storformattrykk, detaljhandel og dekorasjon, samtidig som det forbedrer vår tilstedeværelse i Benelux-markedene.

Floris Jan van den Heuvel, administrerende direktør og eier av Texo Trade Services, la til:

– Det å bli en del av Antalis markerer en viktig milepæl i utviklingen av TTS. Med styrken i Antalis’ nettverk og synergier vil vi kunne akselerere vår internasjonale vekst og fortsette å innovere og tilby kundene våre stadig mer bærekraftige og høytpresterende løsninger.

Siste nytt

Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Torsdag 13. november kl. 09:00 (CET) arrangerer Xeikon sammen med vårt søsternettsted Packnews et gratis webinar på engelsk med tittelen «Why is toner technology here to stay for label and packaging printing».
Frank-Jacobs-900x600-1
Gratis webinar: Hvorfor tonerteknologi er kommet for å bli innen etikett- og emballasjetrykk

Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Den 27. oktober begjærte Kolbotn Trykkeri AS i Sofiemyr konkurs. En drøy uke senere hadde det som var igjen av familietrykkeriet fått ny eier.
Follo-2
Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Kongsberg lanserer løsning for mer automatisk skjæring

Kongsberg lanserer den halvautomatiske "Smart Material Handler" som utvider det eksisterende skjærebordet.
KongsbergPCS_SmartMaterialHandler-scaled-1
Kongsberg lanserer løsning for mer automatisk skjæring

Glomma Papp: Bølgepappemballasje – Marked, muligheter og krav

Ruth Nilsen, Markedsdirektør i Glomma Papp AS holdt et foredrag under dette temaet nylig, under ACT Logimarkts "åpen dag" arrangement.
IMG_3027
Glomma Papp: Bølgepappemballasje – Marked, muligheter og krav

Les videre

Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Den 27. oktober begjærte Kolbotn Trykkeri AS i Sofiemyr konkurs. En drøy uke senere hadde det som var igjen av familietrykkeriet fått ny eier.
Follo-2
Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

EUDR – byråkrati når det er som verst

Synspunktene som uttrykkes i denne teksten er forfatterens egne. Henric Wahlgren er bærekraftssjef hos PacsOn og kommenterer her EUDR, EUs avskogingsforordning.
christian-buehner-SquQa9FdmOg-unsplashx
EUDR – byråkrati når det er som verst

Durst: Vi går mot "Black factory"-produksjon uten personal

På Labelexpo i Barcelona introduserte Durst to nye maskiner basert på den nye G3-plattformen. Sign&Print fant ut litt mer om den.
durst-1x
Durst: Vi går mot «Black factory»-produksjon uten personal

Stor forretningsavtale skaper produktmediakjempe

Det norske familieeide produktmedieselskapet Idé House of Brands har signert en intensjonsavtale (LOI) om å kjøpe opp det svenske Wackes, for å etablere Europas største distributør av produktmedier.
Wackes
Stor forretningsavtale skaper produktmediakjempe