Dette syntes de besøkende om messen: ”Trodde vi bare skulle være her i to timer”

Foto: Karin Karltun
PUBLISERT: 24 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

En messe er ingenting uten dens besøkende, Sign&Print tok en prat med noen av dem som tok seg til Sign, print & Promotion et par solfylte dager i begynnelsen av februar.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest, et skilt- og dekorbyrå.

Elisabeth Matre og Charlotte Solberg fra Byrået Sydvest hadde tatt seg fra Stord på Vestlandet til Oslo for å spandere to dager på Sign, Print & Promotion-messen. De var på jakt etter inspirasjon og å lære seg litt nytt.

– Det er veldig inspirerende å se hvordan de folierer, man lærer seg nye teknikker og sånt, sier Charlotte Solberg.

 Er det noe spesielt dere er på jakt etter?

– Kanskje nettopp noe innen foliering, sier Elisabeth Matre.

Susan Uthuus og Ivan Stojkovic synes det har vært en spennende messe.

Ivan Stojkovic og Susan Uthuus kom ikke så langveis fra. De jobber hos Tidløs design i Oslo og vier seg til grafisk printing og montering.

– Vi er her for å se på litt forskjellige ting og nye materialer, sier Susan Uthuus.

De var ikke ute etter noe spesielt, men ser på messen som en mulighet til å se hva som er nytt.

– Vi kjenner noen av de som er her fra før, så det er også gøy!

– Jeg liker messen, jeg er interessert i design, så det er spennende å se noe nytt, sier Ivan Stojkovic.

Osvald Egeland og Andreas Mølland skulle ikke investere i noe på messen, men kanskje senere.

Fra Kristiansand kom Andreas Mølland fra Logomotivet og Osvald Egeland fra Logo. To forskjellige selskaper, men som har et nært samarbeid.

– Vi vil oppdatere oss litt, studere litt for å se hva som skjer, sier Andreas Mölland.

Har dere lykkes med det?

– Ja, absolutt, jeg trodde at vi bare skulle være her i to timer men vi er her ennå.

Les videre

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Siste nytt

Større lerret for storformatprodusent

Siden 1994 har Megaprint gjort seg bemerket som en stor leverandør av storformattrykk. Høsten 2022 ble det gjort en sammenslåing med Spitting Image, som gjorde at utvalget ble utvidet med printing og innramming av kunst. Til våren åpner et kunstverksted på Skøyen i Oslo for å styrke det området ytterligere.
Mega NH Patrik

Xerox stopper produksjonen av iGen og Nuvera

Xerox er i ferd med å gjenoppfinne sin posisjon på markedet, skriver de i en pressemelding.
xerox_igen

HP kommer til Drupa med tre nøkkelord

Nøkkelordene for HP hos Drupa er automatisering, integrering og bærekraft, ord som de skal adressere gjennom tre teknologier.
drupa24_hpx

Antalis støtter sine leverandører innen storformat

Antalis Norge har de siste årene satset på store maskiner i mellomsegmentet. Det vil også merkes under Drupa, hvor de er representert ved flere leverandører.
Christer