Svensk produktmediafirma satser i Norge

PUBLISERT: 29 mars 2023
OPPDATERT: 31 mars
«Så snart vi har rett person på plass er tanken å åpne et kontor i Oslo», sier Tomas Olsson på Wackes (til venstre). Foto: Wackes

Wackes har satt seg som mål å bli ledende i Norden innen merkeprodukter og merchandise. Nå gjør selskapet en satsing i Norge og planlegger i løpet av kort tid å åpne et kontor i Oslo.

Wackes har sitt hovedkontor i vestsvenske Borås og slo seg ved årsskiftet sammen med et annet svensk firma innen produktmedia, Olsson & Co. De to selskapene har begge tidligere vært virksomme i Norge og nå som de har blitt ett gjør de nok et støt på det norske markedet. Det pågår nå en rekruttering av ansvarlig for Wackes i Norge, som skal bygge opp en organisasjon från grunnen av.

 

– Så snart vi har rett person på plass er tanken å åpne et kontor i Oslo. Det har ingen hast, men vi skal opp og treffe noen personer til uken, sier Tomas Olsson, viseadministrerende direktør for Wackes.

Hvorfor er det interessant for dere å gå inn på det norske markedet?

– Norge er det landet i verden som kjøper flest produktmedier per innbygger. Vi samarbeider med flere nordiske og europeiske kunder, derfor ønsker vi også å være tilstede i Norge. I tillegg er det litt spesielt å gjøre forretninger med et land som ikke er med i EU, og da gjør det det lettere å ha kontor på stedet, sier Tomas Olsson.

Wackes er allerede til stede i Finland og fire steder i Sverige. Forretningene i Danmark administreres fra Malmøkontoret.

Siste nytt

Satsing på nasjonal lesekampanje gir flere trykte skolebøker

Med mål om at norske elever igjen skal bli blant de beste leserne i verden, planlegger regjeringen et leseløft fra 2026. Statsbudsjettet foreslår derfor en bevilgning på 206 millioner kroner for å øke barn og unges leseferdigheter og leselyst.
Nordtun
Satsing på nasjonal lesekampanje gir flere trykte skolebøker

Stor forretningsavtale skaper produktmediakjempe

Det norske familieeide produktmedieselskapet Idé House of Brands har signert en intensjonsavtale (LOI) om å kjøpe opp det svenske Wackes, for å etablere Europas største distributør av produktmedier.
Wackes
Stor forretningsavtale skaper produktmediakjempe

Samtale om trykkets fremtid i en verden i endring

Hvordan ser fremtiden ut for det trykte budskapet? Canon har bedt fire fremtidsforskere om å svare på det spørsmålet, og konklusjonene deres er samlet i en rapport. På Sign&Print Scandinavia diskuterte Canons Erik Åkenes og trendspeider Nicklas Bergman dette temaet.
Canon-sem-1024x683
Samtale om trykkets fremtid i en verden i endring

Ny UV-farge uten fotoinitiatorer

Flint Groups nye blekk, Flexocure LEAP, gjør det enklere å trykke matemballasje ved å bestå migrasjonstester.
Flintxx
Ny UV-farge uten fotoinitiatorer

Les videre

Stor forretningsavtale skaper produktmediakjempe

Det norske familieeide produktmedieselskapet Idé House of Brands har signert en intensjonsavtale (LOI) om å kjøpe opp det svenske Wackes, for å etablere Europas største distributør av produktmedier.
Wackes
Stor forretningsavtale skaper produktmediakjempe

Skipnes og Svenil går sammen under nytt navn

Fra 1. november 2025 er de to søsterselskapene Skipnes AS og Skipnes Svenil AS, tidligere Svenil Skilt AS, fusjonerte under det nye navnet Skipnes Svenil AS.
Skipnes
Skipnes og Svenil går sammen under nytt navn

Avskogningsforordning utsettes delvis

I slutten av september kunngjorde EU-kommissær Jessika Roswall at innføringen av EUDR-avskogningsforordningen kunne bli utsatt med ytterligere ett år. Nå kommer det ny informasjon om hvordan det går videre.
EUDR-Roswall-1024x683
Avskogningsforordning utsettes delvis

De styrker sin posisjon med nytt oppkjøp

Sverige: Scantima Group kjøper opp Swefix Automations virksomhet.
Scanteam-1
De styrker sin posisjon med nytt oppkjøp