Dagblad-Trykk med flere kutt

PUBLISERT: 27 desember 2005
OPPDATERT: 21 mars

Leder Knut Øygård i Dagbladets grafiske klubb er nemlig tilfreds med løsningen så langt. – Drøftinger og slike prosesser holder vi på med. Men foreløpig ser det jo greit ut, sier Øygard til Dagens Næringsliv. Alle de 130 ansatte ved trykkeriet har fått tilbud om frivillige avgangsordninger. Målet er å kutte bemanningen med rundt 18 årsverk og dermed spare et tosifret millionbeløp. Kuttene skal fordeles både på trykkeri, pakkeri og administrasjon, og nedbemanningen skal være sluttført innen 1.februar neste år. Administrerende direktør Jan Hattestad påpeker at de ansatte har deltatt i effektiviseringsprosjektet. – Delprosjektene der både ledelse, ansatte og konsulenter fra Rokade har deltatt, har gått gjennom alle deler av bedriften, og konklusjonene er forankret hos både medarbeidere og klubben, sier Hattestad.

Les videre

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri

Signcoms eier Igepa Group kjøper opp Scandraft

Signcoms eier Igepa Group kjøper viscom-forhandleren Scandraft med hovedkontor i Mölnlycke. Samtidig blir Anders Trillkott administrerende direktør i hele konsernet.
Anders Trillkott

BI-studenter fremmer Trykt i Norge

Grafisk bransjeforening har engasjert fire BI-studenter som utdanner seg inne digital kommunikasjon og markedsføring til å synliggjøre grafisk produksjon og Trykt i Norge, blant annet i sosiale medier.
trykt-i-norge_logo

Siste nytt

"Liker ikke tanken på å avvikle"

Per Rune Guldbrandsen har drevet Kopi Partner i Sandefjord i 25 år. På grunn av alder og ønske om latere dager har han forsøkt å selge sin virksomhet uten hell – til tross for stabile omsetningstall.
Kopipartner

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

De legger listen for automatisert avisproduksjon

ECO3 ønsker å ta automatiseringen av avisproduksjonen til neste nivå med den nye versjonen av arbeidsflytløsningen Arkitex. Nye funksjoner gjør at tredjepartssystemer kan integreres bedre i programmet.
Arkitex-1024x683

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri