Xinet viste ny versjon av Web Native

IPEX: Mediedatabasen Web Native fra Xinet ble lansert i versjon åtte på Ipex. Blant nyhetene i den nye versjonen er støtte for interaktive pdf-filer der bilder og grafiske elementer lenkes i pdf-filen, og derfor enklere kan benyttes i andre liknende jobber. Blant andre nyheter fant vi støtte for bilder i råformat fra digitalkameraer og arkivering av tidligere jobbversjoner. Web Native benyttes i dag av mange reklamebyråer, forlag og trykkerier med avansert arbetsflyt og produksjon. På Ipex viste Xinet i tillegg en frittstående applikasjon med navnet Uploader. Programmet er utviklet for å forenkle brukernes opplasting av filer till mediedatabasen. – Uploader har støtte for ”drag-and-drop” og er fullstendig web-basert, fortalte Carl Smith på Xinet. Det er også mulig for brukerne å sende applikasjonen til kundene sine, slik at de selv kan laste opp filer og tilhørende metadata på en enkel måte. – På den måten kommer jobben inn i systemet helt fra begynnelsen, forklarte Smith, som også understreket at de nye funksjonene vil gjøre systemet enda mer effektivt for kompleks arbetsflyt med mange jobber i samtidig produksjon. På Ipex presenterte også Xinet sin nye logo i anledning selskapets 15-års-jubileum i år. Logoen vil i løpet av våren erstatte den gamle. Xinet representeres i Norge av Stein Raaness AS. For AGI på Ipex: Karl Magnusson

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: